torsdag, januari 11, 2007

Limbo

Man bidde lite kär och var glad i några dagar. Sen hamnade man i Limbo. Det vill säga inte ett ord från killen sen i lördags. Det är lite väl länge, eller? Skickade själv ett mycket välformulerat, skojigt och småflörtigt mess till honom igår för att kolla om han levde. Inget svar. Är han lat, ointresserad eller död? Jeg syns att min kropp trenger alkohol ikveld för att tala ren norska. (aktuell kurs: norska. aktuell seminarieledare: tomten. eller rättare sagt nissen.) Eller sa trenger den kjerlighet. Ja, den trenger.

Hittade en jätteskojig blogg idag förresten. Han som skrev den var med i morgonpasset och pratade om hur det var att vara bloggkändis. http://saintkildaroad.blogspot.com/ är länken i alla fall. Nu ska jag ägna en stund åt att läsa den istället för att gräva ner mig i mitt konstiga liv. För det är verkligen konstigt och oberäkneligt, och min magkänsla verkar ha övergivit mig.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inga höga tankar om killar just nu alls. Men jag tror att du inte får svar för att han inte kan göra flera saker på en gång. Men det kommer säkert ett svar, om en vecka eller så...
Du kanske är som jag, för ivrig och för på.
Killar verkar vilja ha väna varelser som går i kjol, blus, tofs och höga stövlar samt en lite käck handväska och inte klarar något alls.
Man får inte kunna säga till en kille om hans kylskåp har gått sönder vad som är fel på det -- och visa sig ha rätt -- eller kunna installera en dvd när han inte kan det.
Ilby

KuriÅsa sa...

Hmm... Är man för på om man skickar ett sms fyra dagar efter man dejtat? Tror snarare på den andra varianten, att han inte kan göra två saker samtidigt. Jag vill bli flata! Jag förstår tjejer mycket bättre än killar.

Anonym sa...

Du det funderade jag också allvarligt på. Det är ändå många som tror att jag är lesbisk.
Jag tycker gott att han kunde svara på ett sms. Han är väl feg eller nåt.

Anonym sa...

Ilby skrev ovanstående.

Rim sa...

Stryk ska han ha den jäveln! Fast jag hade kanske också vart lite rädd för att blir ihop med dig. Du är så kool så man tror att man ska verka tråkig i jämförelse...

KuriÅsa sa...

Jaha jag är för cool. Jag får väl bli en mes då.

Anonym sa...

Nej, bli ingen mes. Var dig själv. Någon sa till mig att drömprinsen finns där ute och att han kommer att gilla en som man är...
Du skulle bli tråkig som mes!