tisdag, januari 30, 2007

Hejdå..?

Jaha. Nu är det definitivt. Jakopp is leaving da haus. På torsdag. På torsdag blir jag singelbo för första gången sedan 1995. Yeehaaa! Och... hohoooo? Vad kommer detta få för konsekvenser för mitt liv? Kommer jag bli eremit? Jag har ju en viss eremittendens. Den här helgen till exempel. Var inne i lägenheten, ensam, (fast Jakob och Maribe kom hem på lördag kväll och var hemma, men om man ser det mer självvalt umgängesmässigt) från fredag kväll till måndag kväll. Hade jag inte bott med Jakob hade jag alltså inte sett någon annan människa förutom kassörskan på Tempo på tre dagar. Jo just det, Cicci var ju här en sväng också. För att hon hade parkat bilen utanför för att hon skulle träffa nån annan.

Andra konsekvenser av flytt: Jag kommer bara ha tillgång till hälften så mycket prylar som tidigare. Favvo-äggkokarkastrullen försvinner. Skrivaren försvinner. Dammsugaren. Badrumsmattan. Gardinerna. Alla snygga, nyinköpta prylar försvinner, och kvar sitter jag med mina gamla skruttmöbler som snart trillar isär. MEN, jag får köpa NYTT! Och det är ju för jävla skoj faktiskt!

Fast det tråkigaste av allt är att mitt husdjur, den långhåriga drufsen på andra sidan väggen försvinner. Han är ganska underhållande. Ofta.

Dagens morgonmonster: Jag får inte upp käften ordentligt när jag ska äta. Äppelbitarna trillar av skeden för jag puttar av dem ofrivilligt.

Inga kommentarer: