lördag, januari 20, 2007

Filosofiska tankar om packande

Idag har jag börjat flyttpacka. Det vill säga, jag har plockat ut allt ur mina skrivbordslådor och spridit det i olika strategiska högar i mitt rum.

Jag har ett handikapp. Jag kan inte slänga gamla anteckningsblock. All annan gammal skit är jag helt onostalgisk inför, men anteckningsblocken... så mycket minnen! Och så mycket bra saker jag har skrivit ner där! Som är bra att kunna kolla upp... nån gång... fast jag har ju aldrig tittat i dem hittills, trots att jag har block som är 15 år gamla.

Ett annat intressant fenomen är de gåtfulla tingen. Tingen som finns i vårt hem, men som varken är mina eller Jakobs. Till exempel flaskan med mushroom soja som gick ut 2001. Då kände inte ens jag och Jakob varandra. Eller teskeden "Älvsbyn". En tesked med ett stort rostigt emblem på handtaget där det står Älvsbyn. Inte min. Inte Jakobs.

Maribe hade en "naturlig förklaring". Någon kanske har tagit med sig något hit när de hälsat på som de tänkt äta med tesked och därför tagit med sig den där.

För teskedar finns inte i alla normala hem?

Inga kommentarer: