torsdag, januari 18, 2007

Gårdagens aha-upplevelse

Christer i P3 igår pratade de om missförstånd. Igår kväll var jag och tog en öl (se rapport senare i detta inlägg) och berättade då om någon som skrev in och berättade att hon var 25 år när hon förstod att Linné inte varit kung i Sverige. Han kallades ju blomsterkungen. I samma program kom det in ett mail från en kille: "Hallå, jag fattade det där med Linné NU när jag lyssnade på er. Jag är 26 år". Rolit.

Igår på ölen berättade Erika att hon för bara något år sedan förstått varför man har svettband runt handlederna. Där svettas man ju inte. Sen hade hon fått veta att man ska torka sig i pannan med dem. Alla skrattade. Utom jag. Som inte hade fattat det. Hade undrat precis samma sak.

Och nu: Ölrapport.

Sista ölen med klassen. Ölen blev tre glas vin och en pizza. Klassen blev de sju f*****rna minus en. Oj vad jag kommer sakna övriga klassen. Not. Jo Urban. Och Gorane. Men dem kommer jag nog träffa ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du, det tog mig tio år att förstå att jag gjort fel på en lära-känna--övning. Den när man ska säga sitt namn och så något som börjar på namnets begynnelsebokstav. Till exempel Anna Apa. Jag valde inte samma bokstav och alla trodde att jag gjorde det för att jag är som jag är... Och ingen sa något. I höstas gick det upp för mig att jag sagt fel.
Ingen stor grej, men rätt kul nu.
Ilby