torsdag, maj 03, 2007

Om snor, kärlek och onda ögat

Det är inte skittrevligt att städa när man är dammallergiker.

Det är inte heller skittrevligt att städa när man är dammallergiker och inte har städat på länge.

Det är på gränsen till outhärdligt om det dessutom är maj månad och VM i pollen går av stapeln just i Göteborg.

Fy fan vad allergisk jag är. Och fullknökad med meddusin. Får man smisk av farbror doktorn om man tar dubbel dos av den starkaste allergimeddusinen som finns näst cortisonspruta?

Måste till doktorn omgående och få spruta. Or I will die. Or not sleep at night. And will be very tät in näsan. And then kan man yu not hångel with the Tramsbyx without getting andnöd. But hångel with the Trämspants yu will not få änywej pråbbäbly but han commer imorrn på kalaset hipp hurra för det jag längtar efter honom. Men jag är inte förälskad. Nej då. Inte!

Jag gav förresten en elev onda ögat idag. Vaktade på nationellt prov i engelska - listening. En snubbe tyckte det var fränt att stajla sig och stirra ut fröken. (Ozzy) Ozzy är dock en kaxig fröken och glor tillbaka. Efter ett tag fick han damp och började rufsa runt sitt hår och tramsa för att flörta med flickorna i klassen. Då gav Ozzy honom Onda Ögat. Och sen gjorde hon "mina ögon sticks-gesten" och flabbade. Bra fröken! Tramsar och stör på nationella provet!

Ssch. Berätta inte det för nån. Jag skäms lite. Eller... nä det gör jag inte alls. Varför ska allt i skolan vara så jäkla allvarligt? Jag var Ozzy-Hitlerjugend under resten av provet. En liten rålig gest dör ingen av. Tvärt om.

----------

Fan det är verkligen skitdumt att kära ner sig i Tramsebyxan. Jag kommer bli sårad. Igen.


Inga kommentarer: