tisdag, maj 22, 2007

Rapport från en skolkis

Jag har hört att man kan gå på en halv föreläsning, upptäcka att den är dödens tråkig och sen cykla hem och göra något vettigare med sin tid. Tydligen är det jättevettigt att blogga och surfa och chatta. Det är däremot inte alls viktigt att städa och plugga.

I 1,5 år var det riktigt kul att plugga. Nu är det bajs. Speciellt eftersom jag för första gången kuggat på en tenta. Fast jag ska ta mig ett snack med han som rättade, riktigt orättvis rättning, på min ära.

Men HUR ska jag få tillbaka plugglusten?


4 kommentarer:

Anonym sa...

Gör roliga saker i sommar. Läs inte en enda bok. Sen kommer du längta efter plugget i höst.

Anonym sa...

Just plugg. Det blir roligt när det blir roligt om det blir roligt. Annars får man plugga ändå. Uppmuntrande?

Lintin sa...

Jag kan rekommendera dig att jobba i restaurangbranschen. Att bli tilltalad som att du är sju år gammal/prostituerad/smuts under någons sko kan få till och med den mest illiterate skolkisen att vilja plugga.

Jonathan Newton sa...

Gå in på Arbetsförmedlingen och kolla på alla långtidsarbetslösas dagliga förödmjukelse under inkompetenta arbetsförmedlares tramserier... ;-)