onsdag, november 01, 2006

Vem är snickarmannen/kvinnan?

Alltså nu räcker det. Nu är det nån jävel som i typ två veckors tid har gått upp vid åttasnåret, hamrat typ fyra-fem gången i väggen så hela huset vaknar, alternativt borrat ett hål så hela huset vaknar, sen är det tyst resten av dagen. KAN PERSONEN I FRÅGA INTE VÄNTA TILL KLOCKAN ELVA I ALLA FALL MED ATT BORRA! Helt plötsligt är min dyngsrytm helt fucked up. För efter jag blivit väckt klockan åtta så går jag inte upp, aldrig i livet. Jag somnar om och sover till halv elva istället. Halv elva måste vara den perfekta tiden att vakna. Hmm... skulle egentligen hellre vakna typ... kvart i tio. Men jag är verkligen utsövd halv elva, så det är väl bara att gilla läget.

Hemtenta

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det kan vara någon som äter urtidsfrukost. Typ något djur som man måste banka på innan man kan äta det. Eller korn som man måste mortla jättehårt innan man kan koka gröt. Väntar personen till elva med det så blir det ju inte frukost utan lunch.
Det kan också vara en person med en extremt högljudd kaffekokare.
Kanske en lomhörd pensionär?
Kan du inte ringa störningsjouren?

Anonym sa...

Det var ilbecka som skrev ovanstående.
Hon skulle också vilja påpeka att hon går upp kvart i sex. KVART I SEX i stort sett varje morgon för att jobba på en tidning som mest läses av pensionärer och skolbarn. Och att hon skulle vara glad om hon fick sova till ÅTTA. Eller åtminstone halv sju.
Men därmed inte sagt att den som borrar och bankar har rätt.

Anonym sa...

Nuuuu hänger jag med. Och jag hatar fortfarande snickarmannen

KuriÅsa sa...

Snickarmannen är grunden till allt ont här i världen. Bland annat jobb som man måste gå upp kl sex för. Det är pure evil.

Anonym sa...

Man kanske kan stämma snickarmannen?

KuriÅsa sa...

Ja, om man bara kunde avslöja hans hemliga identitet!

Anonym sa...

Gör så här: Gå upp kvart i åtta även om du inte vill. Smyg sedan runt i trappuppgången och där det bankar mest, där ringer du på.
Sedan ser du myndig ut och klapprar lite med foten.
Funkar inte det får man ta till steg två.

KuriÅsa sa...

Jakoppp gjorde det idag! Dom sa att det inte var dom som borrade.

Anonym sa...

Ljög dom?
Ni kanske har spöken i huset?