måndag, november 06, 2006

Ozzy da plugghäst

Jag är nog en riktig plugghäst. Guuud vad konstigt det känns! Jag som varit da criminal bastard hela min skolgång! Har aldrig haft ett betyg högre än tre! (För Komvux räknas inte.) När jag började på högskolan kände jag mig som da outsider. Det var inte my place to be! Och nu får jag råbra betyg i allt och är klar med inlämningsuppgifter jättetidigt och MINNS DET VI LÄRDE OSS FÖR ETT ÅR SEN! Helt otroligt... Till råga på allt har jag köpt kursböckerna från en kurs i våras. Lånade dem då, men har insett att jag vill ha dem. Och jag LIGGER OCH LÄSER DESSA BÖCKER PÅ MIN FRITID! Som om jag inte får nog av det jag läser på kursen... Jag har alltså blivit en tvättäkta svenskanörd. Som läser om forntida, klerikal och hövisk litteratur på kvällskvisten istället för att titta på tv. Är detta jag?!

Förresten, Quiz tonajt! Inte missa!

2 kommentarer:

brelovich sa...

Klart det är du! Det kanske helt enkelt är detta du gått och väntat på att få plugga hela livet.

Själv skrev jag just ett brev. Jag har nog skjutit upp det i drygt tre veckor och det tog en halvtimme att skriva.

Vissa saker i världen förstår jag inte.

Anonym sa...

då kommer la den goa pessimisten å frågar om det är i brist på annat,, mmoaooahahahahahaha

o naj jag har inte varit i sälunn.. Lindex fraktade mossan hit.