söndag, november 12, 2006

Varför sova när man kan fylla i formulär?

1. Ta närmaste bok, och slå upp sidan 18, rad 4 - Vad står där?

Svar: rar det moderna författarebegreppet tycks vara

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?

Svar: Skivorna till morgondagens quiz

3. Vad var det senaste du såg på tv?

Svar: Parlamentet.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:

Svar: 21:50 (Rätt svar: 21:52. Shit man!)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?

Svar: Får man inte räkna musiken som spelas på datorn? I så fall hör jag absolut ingenting.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?

Svar: Fikade med Fia och handlade keso och kyckling.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?

Svar: Bloggen "I huvudet på en nörd". Snodde den här intervjun av honom.

8. Vad har du på dig?

Svar: Oj! Sunkiga bakiskläder! Svart linne, svart stickad tröja, grön sladdrig kjol, vit och blårandiga strumpor, svarta trosor, glasögon, bronsiga örhängen med gröna blommor på och tre hårnålar.

9. Drömde du något i natt? I så fall - vad?

Svar: Brukar minnas mina drömmar, men inatt var det fyllesömn som gällde så jag minns inget.

10. När skrattade du senast?

Svar: Nyss när jag pratade med Cicci i telefon och hon berättade om när hon och Maria kokade majs hos Torre på fyllan förra lördagen.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?

Svar: Shit man ska man räkna upp allt? Jag tapetserar ju nästan mina väggar med grejor... En Black Sabbathbiljett, ett foto på mig själv när jag var clown på Liseberg, ett foto på min sjukhusclown, två teckningar som mitt syskonbarn Joel gjort (en på en robotdrake och en på en partyelefant), en ljusslinga med fjärilar på, en kamel med krokar på, i badlakan, en morgonrock, två bokhyllor, en födelsedagsalmanacka som fortfarande står på augusti, ett tyg med örhängen på, en tredelad spegel, fem krokar med armband, en hylla för krämer, parfymer och sånt tjejjox, två tavlor som jag målat själv, ett stort rött skynke och en affish från min första clownföreställning. Pioh.

12. Har du sett något konstigt på sistone?

Svar: Jag såg en fransman sjunga staten och kapitalet på bruten franska i fredags på karaokehänget.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?

Svar: Rolig! Hoppas nån kopierar och härmar.

14. Vilken var den senaste filmen du såg?

Svar:Lucky number Slevin. Frän film! Hade nog varit ännu bättre om jag inte varit bakfull.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?

Svar: En privat kock, en fet lägenhet, en personlig tränare, en personlig skräddare, ett Playstation, flipperspelet Apollo 13 och så hade jag köpt loss brollans och mammas hus och gett till dem. Och en ny bil till brollan. Och en bil till mig. Och Redbergsteatern.

16. Berätta något om dig som folk inte känner till.

Svar: Jag kan filea makrill. Och min pappa dog när jag var fyra månader. Fast det vet dom som känner mig väl.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad ska skulle det vara?

Svar: Jämlikhet oberoende av kön, sexuell läggning, religiös tillhörighet osv.

18. Tycker du om att dansa?

Svar: Ja på dansmatta!

19. George Bush?

Svar: Jag kan inte förstå att USA:s befolkning faktiskt fortfarande vill ha honom som president.

20 - 21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?

Svar: Min dotter kommer att heta Viola. Tveksam till om jag kommer få nån son... men i så fall skall han heta... hmm... JR Ewing?

22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?

Svar: Nä tror inte det... har provat, längtade hem hela tiden. Men man vet aldrig, man kan förändras! Japan är ju fränt till exempel. Och japaner är väldigt trevliga.

23. Vad vill du att gud ska säga till dig när du kommer till pärleporten?

Svar: Din farsa väntar vid tredje molnet till vänster.

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?

Svar: Heta killen i improgruppen, min brolla, Ozzy Osbourne och Smultron.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är en dansmatta?
Flygande matta har jag hört talas om, men aldrig sett.
Coolt att du är clown!
Petra

KuriÅsa sa...

En sånhär! http://spela.u55.surftown.se/product_info.php?products_id=3972&osCsid=55f5de9b8e678d637861af1b454bcbc8 Har du sett dansspelen på Liseberg? Man ska typ trampa på olika pilar i olika rytmer till olika låtar. Låter kanske banalt, men är sjukt kul och man blir dösvettig!

Anonym sa...

Okej, då fattar jag.
Jag har kommit på en rolig attraktion som jag ska tipsa Liseberg om. Rolf heter den. Mer än så tänker jag inte säga.

Anonym sa...

Ta närmaste bok, och slå upp sidan 18, rad 4 - Vad står där?

نسعلشقثقخلىامشن سيلا سث ل سبخسب

;)

KuriÅsa sa...

Hahaha! ÖVersätt!

brelovich sa...

Formulärbloggen - en blogg där varje besökare fyller i ett formulär. Ett nytt formulär varje dag.

Bara en idé som ligger och skvalpar och säkert realiseras as I type.

Anonym sa...

Inte översättningskompetent än. Återkommer när krokarna faller på plats. (F.n. krävs ett stopp vid varje vägskylt för att jämföra med kartan.)

KuriÅsa sa...

Alltså allvarligt borås, pluggar du såna konstiga krokar eller vad?

Anonym sa...

inte än, men jag borde! SG kan explejna.

Anonym sa...

Vill du fortfarande att jag ska svara på frågorna? Och förresten, vad är det för fel på min alldeles nya, glänsande mörkblåa och miljövänliga Volvo V70? Förutom att den är bankens, då.