torsdag, november 30, 2006

fornsvenska

chamelumtaaum

fornsvenska för kameltår

tror jag

9 kommentarer:

KuriÅsa sa...

Eller som Moa föreslog - särskrivning som de var världsmästare på förr. För att tån också måste böjas. Chamelum taaum

brelovich sa...

Är det obegripliga blogg-dagen idag? Det är är andra gången på några minuter som jag inte fattar ett dyft.

Det kanske är jag...

brelovich sa...

Hur jag än läser så ser jag bara "formsvacka" där det står fornsvenska.

Jag har nog för lite att göra idag.

Anonym sa...

Jag förstår inte riktigt intresset för kameltår...
Ilbecka

KuriÅsa sa...

Kolla in länken jag gav Maribe i förra bloggen om ni inte vet vad cameltoe är.

Anonym sa...

Hoppas hoppas hoppas att ni spelar ORD någon mer gång än i helgen och de helgerna som varit. Skulle vara kul att se. Men det krockar ju hela tiden med andra tidigare bestämda saker som inte utspelar sig i staden på Bästkusten.
Ilby

KuriÅsa sa...

Ilbie, det gör vi. Till våren. Vi har inte bestämt datum än bara.

Anonym sa...

nämen hurra vad bra. för vi är två som missat den.
ilby

Anonym sa...

Wow... en blogg som borde vinna nobellpris! Så "chamelumtaaum" är alltså kanske kameltår på fornsvenska!