onsdag, maj 03, 2006

tankeblogg

Vissa dagar när man sätter sig och bloggar har man redan funderat ut vad de ska handla om. Vissa dagar sätter man sig bara och bloggar och har ingen aning om vad bloggen ska handla om. Som till exempel nu. Såna dagar blir det oftast en rapport om vad man gjort under dan. Tråkigt. Idag skall jag därför istället blogga om saker jag reflekterat över under dan. Alltså en omskrivning av vad jag gjort. Jag skriver vad jag tänkte då istället.

Hur fan hittar man till hållplats Rosenlund när dom bara bygger om och det är staket överallt? Ska jag messa Mats och säga att jag blir sen? Nä fan där kanske man kan cykla!

Gött! Film! Å! Minns! Nostalgitripp!

Ja det gör vi!
Hur fan ska det här gå? Oj oj. Hur ska jag hantera det här? Jag låter dom lösa det själva. Nähä det kunde dom inte. Jag säger att de ska sluta negga, se det positivt och bara skriva annars hinner de inte klart.
Nä jag vill inte va me på film.

Men faaan vad jag är korkad! Tur att jag har en bok med mig. Nähä nu mår jag illa. Ah, är det såhär det ser ut i Klippan.

Var ska jag köpa take away macka och kaffe?
Var ska jag sitta?
Har jag take away fika i hela påsen nu eller? Ja. Fan vad det skumpar. Hur fan kommer man över vägen? Fan vad det skumpar. Oj vad geggigt i påsen.

Här! Fan va geggigt på marken.
Här! Fan va det lutar. Kan jag sätta mig däruppe? Han kanske tror jag flörtar med honom.
Shit va stark den var.
Är det nån som har kissat i min take away latte?
Detta är ju rätt intressant.
Shit va varmt.
Ja gör det!

Jag borde verkligen inte göra detta nu jag borde verkligen plugga.

Jag borde verkligen inte göra detta nu jag borde verkligen kolla hur jag ska åka till vfu:n imorrn.

Jag borde verkligen inte göra detta nu jag borde verkligen ta ett bad så jag blir varm.

Kan man skriva såhär i bloggen tro? Är detta underhållande? Är den för kort? Ja. Ja. Nej.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad var det för film?

Anonym sa...

Mitt liv som hund! Hade glömt! "Men bananerna då, vem ska ta hand om bananerna?" "Hur var melonerna? Varma tror jag." Och när han dricker mjölk!