tisdag, maj 16, 2006

Mosmorgon

Vilken bizarr dröm! Gjorde som vanligt klassikern "vakna halv åtta, somna om, sova som en stock till jättesent". Och under denna omsomning drömde jag följande:

Min mamma ordnade femtioårsfest. (Redan där ser vi det absurda. Det var ett tag sen om man säger så.) ALLA i hela stan fick komma. Lill-Babs uppträdde, och blev skitsur när jag presenterade henne som Lill-Babs. Hon fräste åt mig att hon faktiskt heter Barbro Svensson. Alla som kom blev dränkta i stora typ... confettimojänger av guld, såna som fastnar i Agnetas läppstift i Happy new year videon, och så fick alla barn djurhattar. Värsta fina hattarna, fast dom trillade av hela tiden. Och det enda jag kunde tänka på var hur kissnödig jag var hela tiden. Jag kissade var femte minut i drömmen. Sen vaknar jag helt abrupt. Och är så sjuuuukt kissnödig, och fortfarande nästan i djupsömnen. Raglar upp, går på toan, ser mig själv i spegeln. Jag ser ut som om nån kört mig i en centrifug. Och är fortfarande halvt komatiskt sovande. Vilken morgon. Hmm. Lyckas inte förmedla hur jag kände mig när jag vaknade inser jag. Jag kände mig som om nån cuttat upp mig i småbitar och sen limmat ihop mig igen med skollim. Alltså dåligt klister.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det var ju faktiskt en tid då Lill-Babs skämdes över sitt artistnamn och ville kalla sig för Barbro Svensson. Nu verkar det dock som om hon vill skilja på artisten Lill-Babs och privatpersonen Barbro Svensson. Hon har sagt att Lill-Babs brukar sätta sig i mäns knän och kladda lite på dem men det skulle aldrig Barbro Svensson göra. Jag undrar det, jag!