måndag, maj 01, 2006

Mera gladblogg

Idag har jag gjort något ovanligt. Jag har gjort roliga saker hela dagen utan att ha dåligt samvete över att jag inte sitter och pluggar istället. Skönt! Vaknade lätt trött, men fortfarande med den glada känslan i kroppen. Jag vet förresten vad den beror på nu. Gick upp till fiket vid Fia, fikade, sen gjorde vi Liseberg. Vilket i Fias och Ozzys värld betyder att gå Gasten två gånger och hänga backstage med gamla jobbarkompisar. Sen gick vi och kollade på kaninföreställningen på Lilla Scenen där Jakob stoltserade som... korallrev! Han får alltså betalt för att vara korallrev. Eller fisk. Han är ett korallrev som styr en dockfisk. Det var en... intressant upplevelse. Sen hängde vi backstage med kaninerna, och jag lånade lite pengar av korallrevet som vi spelade upp på chokladhjul och flipperspel. Och så åkte vi Lisebergsbanan två gånger och Jukebox en gång, sen höll vi på att kräkas bägge två. Mår man mer illa ju äldre man blir?

Förresten, jag vill ha tips på vad jag ska göra för tårta till familjen på lördag. Jag vill ha TÅRTA på min föllsedag, jag har inte käkat föllsedagstårta på min föllsedag sen jag hade föllsedag för längesen. Men jag är inge bra på att göra tårtor, och köpa en är alldeles för dyrt. Tips plis!

8 kommentarer:

Anonym sa...

vad sägs om gammal hederlig marängsviss

du tager:

glass
maräng
banan
grädde
chokladsås

och rör samman alltihop till en geggamojja....

GOTT!!!!!!

Anonym sa...

å då kan häslofreaken ta mycket banan så det blir nyttigt och de som inte är häslofreal kan ta mucket grädde så det blir onyttigt

Anonym sa...

gud vad slarvigt jag skriver, ursäkta!

Anonym sa...

Tack för tipset! Tyvärr gillar inte det när saker är blandade, det är därför det är så kruxigt. Hur fan gör man en oblandad tårta liksom?

sopelisop sa...

Det finns en ny fin tårtbok i affären med härliga barnsliga tårtor i. Spöktårtor och bajstårtor. Men det är inte riktiga spöken eller riktigt bajs i dom. Också mera vanliga, dekorerade med massor av godis och så.

Anonym sa...

Bajstårta låter roligt! Fast jag undrar vad föräldrarna till barnen säger om jag bjuder på bajstårta...

Anonym sa...

Blåbärstårta var det första jag kom på.. det låter så gott.Eller fryst vatten.. det som e så gott*S*

Anonym sa...

Ja bra idé, fryst vatten som är så gott är ju inte blandat heller