onsdag, maj 21, 2008

Underligt. Och Underbart.

Det är anmärkningsvärt hur lätt telefonförsäljare hittar mitt företags telefonnummer jämfört med hur otroligt svårt det är för mina kunder att hitta dem enligt telefonförsäljarna.

Lägg till hemsidelänk i Din del! Kostar bara 510 spänn! Ja och när visas den? Om någon söker på företagets namn. MEH! Korkskalle! Då vet de ju redan att mitt företag finns, då behöver de väl fan ingen hemsidelänk, då kan de ju bara googla så kommer min hemsida överst på träffarna! Jo mennäääää det handlar ju om sörvis å sånt å visst är jag charmig och låter nästan som om jag är kär i dig eller hur vad bra det låter?

Ja, jag lägger jättehjärna en tiondel av vad mitt företag just nu har på banken (innan jag betalt skatt och sociala avgifter på lönerna jag betalade ut i helgen) på en hemsidelänk som jag inte behöver.

Klick.

Dessutom skall idag utfärdas en varning, som kanske hade passat bättre i min käre broder matskribentens blogg. Varningen gäller Carte d'Ors glass Fever for chocolate. Chokladglass med chokladfudgesås och browniebitar. Ät den inte! Det är som att injicera ren kakao rakt in i blodet! SÅ JÄÄÄÄVLA GOTT MAN KAN INTE SLUTA MAN VILL KNÄCKA HELA BURKEN PÅ EN GÅNG OM MAN INTE HADE MÅTT SÅ ILLA EFTER EN TREDJEDEL FÖR DET VRÅLAR SOCKER OCH KAKAO I HELA KROPPEN!

Närmare sex än så kan inte mat komma.

Så prova den inte. Du kommer aldrig kunna sluta.



Inga kommentarer: