onsdag, maj 07, 2008

Alison som plåster på trasiga kroppen

Trött morgon idag. Har sovit oroligt, drömt galna drömmar om Magnus uggla och en bäver.

Sticker i halsen. Hittar vit prick. Som så ofta i Ozzyhalsen.

Och jag vet. Youtube i bloggen suger. Men ändå. Vandrarvild skickar mig den här låten, och den stämmer in perfekt i mitt mood just idag. Jag ber om ursäkt för den tackiga videon, men den var det bästa alternativet av alla tackiga versioner som fanns att tillgå.



-----------

Jag älskar verkligen att ha gäster. Och ofta är jag the ultimate festvärd. Älskar att hitta på knäppgrejer, som till exempel förra året när jag fyllde 35 och ordnade barnkalas med korvåbrö, tåta och fiskdamm där jag skänkte bort prylar jag inte behöver till mina vänner. Pinpointade prylar. Erika fick en mobiltelefon för hennes var paj. Eva - min spelgalna handledare - fick dataspelet "Alone in the dark". Jakob fick tillbaka saker som var hans som jag hittat under flytten. Jag skuttade runt och fnissade och pillade ihop gammal bröte från mitt rum bakom ett skynke och hängde på metspö. Roligt! Och kompisarna nämner fortfarande ibland mitt galna barnkalas med 20 pers på 35 kvm.

Men i år är jag så trött. Kan inte prata som fôlk. Vill egentligen bara sova, samtidigt som jag är otroligt skitglad att mina vänner kommer på föllsedagsfika i solen.

Gillar inte att vara trött och trasig kalasvärd. Så jag håller igång hela dagen, fast jag nästan kolar vippen av smärta innan kompisarna kommer, och nästan somnar stående vid femsnåret. Och idag är jag så trött så trött så trött så trött. Och måste cykla till bibblan och lämna tillbaka bok.

Jag tror jag ska ta ett allvarligt snack med mig själv om det där med vila. Men först ska jag vila lite.



6 kommentarer:

Anonym sa...

Ååååh, visst är Raising sand-skivan bra! ALLA borde ha den. haha

//vandrrvild orkar i vanlig ordning inte logga in men skriver gärna långa kommentarer istället för att skriva lösenord.. hrm.

KuriÅsa sa...

Håller på och lyssnar in mig på den nu

Anonym sa...

det är ju bra att jag känner mig tvingad att skriva kommentar samtidigt som vi sitter på msn, men jag blir också glad av ny musik, det mesta jag lyssnar på är trots allt nått som nån sagt att jag borde höra, och som jag sen gillat. Men det är ju inte nödvändigtvis nått dåligt.

orkar inte logga in nu heller, och jag måste duscha. klockan är ju fan TOLV!

nå, kramkram!//VV

Anonym sa...

Hm. E den värklien bra? Jag har varit på väg att ladda hem den säkert fem gånger, men när jag provlyssnar blir jag inte så berörd som jag förväntar mig.

Var det inte idag du skulle till doktorn, fresten? Du kan väl höra av dig om du får veta nåt nytt.

Anonym sa...

-Magnus Uggla/bäverdröm låter jä*la läskigt.
-Du är the ultimate festvärd oavsett om du är pigg eller inte.
-Ge tillbaka Jakobs grejer i en fiskdamm är extremt roligt.
/Tant J

Anonym sa...

Har inte lyssnat in mig riktig än bro'. Nä, nästa tisdag vare jag skulle till doktorn. Än så länge så är läget bara... SJUKT TRÖTT!!!! Har sovit hela dagen och skrivit noll bokstäver på min c-uppsats. Detta går åt pipan.

Tant J - Ja det var en hemsk dröm minns jag också. Och tack :O) Och tack igen :O) Och mitt förslag som jag messade inatt var sant. Du har ett andra hem i sommar om du vill.

// OZZY