lördag, maj 10, 2008

Jazzgubbarna hjärta oss = sant

Tänkte att jag åker och dansar LITEGRANN bara. Tar det lugnt. Aktar röven. (korrektion - ischiasen) Och så är det JAZZGÖBBARNA FROM HEAVEN som spelar! Jädrar i min lilla lådda vecka goooa göbbar å domm töcker de e så sköj å spella för oss!

Med jämna mellanrum slänger de sönderrökta gråhåriga gubbsen ur sig kommentarer som "om niii på göllvet har hälten så sköj som viii så har ni gôrskôj". Och vi dansar så svetten bokstavligen flödar. Ner i ansiktet, ner i ögonen, på halsen, över bröstkorgen. Killarnas tidigare ljusa skjortor färgas mörka. HELA skjortorna. Killarna byter skjortor. Tjejerna duttar fejset med torkypapper. Dansa dansa dansa dansa dansa dansa folk blir helt krejsi och solobattlar på golvet. Jag och Ann skiter i genusnormen och dansar loss järnet. Och när gubbarna spelat sin sista låt rasar applåderna och vi stampar i golvet och gubbarna säger

"ska vi tååå en teeee ellerrrr?"
"JAAAAAAAAA"

Så de spelar en te. Å en te. Å en te! Och när de är klara säger gitarristen att "såheeer rolit har ja ente hatt på säket fem ååår! Jävvlar va sköj!" och trombonisten ballar ur och börjar improvisera gutturala skojsljud i mikrofonen och vi är heeeeeeelt genomsvett och heeeeeeeelt slut.

Och jag får skjuts hem kvatt över tållv och dimper ner framför datorn, helt övertänd på painkillers och endorfiner. Hur ska en könna såmna nu ellerrrr?



2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, härreguu' va skôj det låter!
/Tanta

Anonym sa...

Det låter så skoj! I mitt nästa liv ska jag dansa mer. Och bo i Jöttebörj!
Man känner verkligen att man är där och hör deras sköna dialekt!
Har inte sett Seann Penn filmen ännu men är ett stort fan av karln. Den näsan får mig att smälta! Han är så vacker! Jag vet att jag är rätt ensam om att tycka det, men jag har alltid älskat honom. Han har DET!