fredag, maj 09, 2008

Hej helg

Har startat en ny morgonrutin. Vid tiosnåret öppnar jag vardagsrumsfönstrena på vid gavel och solbadar en stund. Smörjer in mig lite. Tatueringen i faktor 50+. Och det luktar sommar!!!

Det finns ingen doft i hela världen som luktar så mycket sommar som solskyddsfaktor!

......

Men hallå? Vart är världen på väg? Den somrigaste doften av alla somriga dofter är kemikalier i en tub som man smetar på för att skydda sig från solen - människans naturliga ljuskälla - för vi har gjort den cancerframkallande.

......

Hur som helst så tänker jag inte dessa tankar grumla den helt fantastiska dag jag har framför mig.

Första anhalt: Gegga i kemikalier i håret och sitta en stund (nu)(så att ingen ser min naturliga hårfärg - grå), sen skölja ur, raka ben och smörja in huden med mera kemikalier. Ta på tunna fladdriga härliga kläder, solbrillor och packa ner planeringen för att åka till

Andra anhalt: Wendelsbergs folkhögskola. Världens kanske mest fantastiska folkhögskola med världens kanske mest fantastiska park. Flashbacks, nostalgi och få betalt för det. Sätta ihop ett skojigt litet uppträdande med åtta anställda på nåt företag som jag glömt vad det heter innan jag sätter mig på bussen och åker tillbaka till Göteborg för att gå på

Tredje anhalt: Teatersport i underbara Masthugget. Rattlegänget har kört hela våren och jag har inte kunnat komma en enda gång. Men ikväll tar jag mig tid fast jag egentligen inte har det. Tid alltså. Skrattar mig förmodligen blå i två timmar innan jag tar bussen till

Fjärde anhalt: Fredagsswing på wcj. Dansar så mycket rygg och ben klarar av, varvar med fika, hänga, snacka skit innan jag knatar hem och däckar för att imorgon

Åka till Frölunda och hålla improworkshop för en möhippa för att sedan
Åka till teatern och köra vårsäsongens sista föreställning för att sedan - om jag har någon kraft kvar i min kropp - Åka och fira att Nicolas blir fabbror.

Det är skönt med helg och vila... (?)



2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du kom. Tack för många bra uppdrag!
Rattle-Petra

Anonym sa...

Kul att du kom. Tack för många bra uppdrag!
Rattle-Petra