söndag, maj 25, 2008

Söndagsblajj om ikt och hemliga rum

Jag hade kanske världens härligaste dag igår! Först hemliga rum på Bohus fästning. Satt i solen hela dagen, picknickade med lindygänget och lyssnade på konserter av Curly Lou, Dorrit nånting (som spelade termine, shit vilket sjukt instrument!) och RÄFVEN! Tjoahadelittanlej! Efter en dag vandrandes i hemliga rum och picnicandes i solen drog jag hem, slackade en timme i soffan och åkte sen och kollade på Carl Johan och hans polare när de körde "Improfest", ett mycket skojigt evenemang. Kom och festa och kolla på impro rajdidaj. Så himla roligt att kolla när andra duktiga improvisatörer lajjar loss!

Idag är jag således schleten som fan och häckar i sängen med laptopen i knät.

Håhåjaja jag har äntligen tagit tag i min extrakurs, IKT för pedagoger, igen, och håller nu på att skapa ett didaktiskt multimediaprojekt. Ämne: teaterhistoria. Först tänkte jag ta något jag faktiskt kan använda i min undervisning, men sen blev jag lat och tog det jag kan mest om i hela världen just nu. Och jag kan ju använda det i svenskan sen (om det blir bra, just nu är det GANSKA låg nivå på't).

En sak fattar jag dock inte: Varför blir alla mina texter i times new roman 12 pt istället för det jag angivit?

Känner mig som en svartrockare som flyr solen idag. Ligga inne och klicka på en dator när det är 20 grader och stilla ute. Meeeeeen... Jag glömde smörja in några delar på kroppen, så just nu har jag en mycket bisarr och fläckvis knallröd bränna. Fläckar på: höger knä, ca 2 dm i diameter, längst upp i pannan på höger och vänster sida, kanske 0,5 cm brett, längst inne vid höger armhåla, bredvid tatueringen. Tatten insmordes med faktor 50 och har således fått noll färg alls på den otatuerade huden i tatten. Och man ser tydligt gränsen där 50faktorn inte smörjts in.

Va fiiiint!

Och en sak till. Mitt liv är så himla bra. Trots diskbråck och sån skit. Shit vad jag har roligt!



Inga kommentarer: