onsdag, april 30, 2008

Valborg då och nu - gråhår vs kuddkrig

Hej jag heter Ozzy och är hos mor

Dagen när alla åker in till stan för att titta på fulla chalmerister som åker runt på grejer av papier maché flyr jag stan och åker ut till vitsippor, gröna björkar och hemlagad mat. Götta!

På vägen hit fick jag ungefär tusen uppslag till blogginlägg. Jag bara uuundrar ox ox var e dom nuuuu?

På vägen hit fick jag, som varje gång, en pratstund med gamla klasskompisen busschauffören som jag inte har något gemensamt med alls förutom att vi har gått i samma klass. Hon gratilerade dock i förskott för hon hade sett på stayfriends (vem fan kollar på stayfriends?) att jag snart fyllde år. JAAA vad gamla vi är tjoahadelittanlejjj.

På vägen hit hörde jag världens roligaste telefonsamtal. En tonårig kille kliver på bussen och är skitarg "JAG VILL INTE BRÅKA MED DIG OKEJ?!?!?!" Nytt samtal. "Tja, jag har typ bråkat med morsan i 25 minuter nu om att jag ska dricka ikväll. Men hallå, hon fattar ju inte att jag har kontroll! Eller det har jag ju inte, men hon fattar ingenting!" och så vidare. Håhåjaja, den gamla goda gymnasietiden. En enda gång var jag inne i stan på Valborg och "såg" cortegen. På vägen in stannade tåget gång på gång på gång för att resenärerna var bråkiga. Folk kastade huvudkuddar på konduktören, och i Ytterby stod vi still hur länge som helst medan hela vår vagn hoppade och skrek "HATA HATA HATA YTTERBY!"

Moget.

När vi kom fram till stan möttes vi av poliser och polishundar. Sen minns jag inte mer. Fast det har nog inte att göra med promillehalten jag då hade i blodet, utan snarare att

DET ÄR TJUGO ÅR SEN!!!!!

Så var det då. Idag firar jag med en köpp kaffe och en kladdmuffins i moderns soffa. Borde det inte ha varit tvärtom?


Inga kommentarer: