söndag, april 27, 2008

Rapport från ett sönderdansat yrslo

Jag har dansat nio timmar idag.

Igår dansade jag sex. Och i morse när jag gick upp övervägde jag harakiri. Eller åtminstone skita i allt vad dans hette och bara lägga mig ner och soffdö hela dagen. För jag hade så ooooooooooooooooont. Stel stel stel stel. Veva igång det gamla rostiga tröskverket. Tvingade mig att cykla till Katrinelundsskolan för dagens lindykurser.

Och fy fan vad glad jag är att jag gjorde det. DET VAR SÅ KUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUL! Eller i alla fall de första lektionerna innan lunch. Först klappade vi rytmer, fräna rytmer typ synkoper och sånt, och sen skulle vi göra om alla våra danssteg typ turer och sånt till att låta som de rytmerna. Sen fick vi scatta ( dooo be bap bap bi dobedida ) och skulle försöka dansa så sen. Hela salen blev typ... nyfrälst! Alla went berserk och släppte loss nåt helt galet! Svetten sprutade och Ella Fitzgerald ylade scatsong och vi scattade loss som galna. Fifanvaroligfifanvaroligfifanvarolig

Sen hade vi två trökmånsar från USA som lärde ut charleston och jag blev så uttråkad så jag började föra istället för att följa. Men ändå. Det gav ju nåt i alla fall.

Cykla hem. Duscha. Göra sig fin. Cykla till Forum (dansklöbben). Dansa dansa. Svetten spruta igen. Och jag fick dansa med GONTRAN FRÅN LA FRANCE! Mais oui merde vad kul det var! Den mannen kan dansa. Dansade med honom en gång i höstas, det gick la sådeeer kan man säja. Men idag gick det fett bra och svetten spruta från Ozzys panna. Sen fick Ozzy dansa med Marcus som alltid är apkul att dansa med. Och det gick apfort. Och Ozzy höll på att dö. Men det är ju så skoj. Sen kom en låt till och Ozzy dansade med Andreas. I ungefär en minut. Sen sa det TJONG i Ozzys kropp, och hon började skaka och darra och svetten flödade och kroppen kokade och Ozzy fick stappla till soffan och ligga där typ en halvtimma och sen raglade hon omkring en stund inne på Forum och sen cyklade hon hem i mycket långsamt mak och nu är hon helt... kokobello.

Jag tror Ozzy behöver lite painkillers, en hink vatten och ett ton sömn. Hon har ont i röven.

Painkillersarna tar bort nästan all pain utom den i höger röv. Ultimate pain. Speciellt när man ska lyfta höger ben och lägga i kors över det vänstra. Ajjäää.

ajjä

ajjä

ajjä

ajö



Inga kommentarer: