fredag, september 08, 2006

Puré och fyllefest

Dagens rätt: Blomkålspuré! Jädrarns va gött som en säjer i Tröllhätta!

Jag och Marina (min kollega i dagens kök) kom fram till att det smakade som en blandning mellan potatismos och mannagrynsgröt, och att det är en universal rätt som kan ätas vid alla tillfällen, till och med till frukost! Fast jag tror inte man ska ha sylt till.

Grannarna hade fest inatt. Hurra. Ozzy försöker vara den tålmodiga grannen. När klockan är tolv och "Nothing else matters" spelas för tredje gången så högt att jag inte hör min egen tv blir jag småputt. Bankar i väggen med ett lexikon. Hördes inte när jag bankade med handen nämligen, gjorde dessutom plågsamt ont. Då hör jag att Jakob vaknar till. Aj aj. Trogna läsare av min blogg vet ju hur Jakob är när han blir väckt ur sin sömn... Jag blir alldeles tokig, för grannarna sänker inte. Jag går ut på balkongen för att kolla var festen är. Hoppsan. Det är grannen OVANFÖR dom som jag bankat i väggen åt som har fest. Alltså inte vägg i vägg med oss. Står på balkongen, ilsken, halvnaken, frusen. Börjar fundera på hur man gör för att ringa så att det kommer nån farlig man i uniform och skäller lite på dom. Vem ringer man? Polisen? Securitas? Vad har festen för adress? När jag funderat klart och kommit fram till att jag inte vet så slutar festen.

Vilket antiklimax på den historien.

Inga kommentarer: