tisdag, februari 21, 2006

Textkorrekt blogg?

Jag har förfallit vad gäller blogg-aktivitet! Hjärnan är just nu full av satskonnektiver, interpersonell karaktär och annat smått och gott. SMÅTT? Känns enormt just nu, nästan övermäktigt. Fast jag fick en liten aha-upplevelse förut. Trodde jag i alla fall. Men gud, jag kan inte ens skriva utan att analysera min egen text vad gäller språklig karaktär! Idag satt jag till och med och gjorde textanalys på mjölkpaketstexten. (Komplext ord, mjölkpaketstexten... mjölk paket text... eller heter det komplicerat?)

Börjar bli sjukt fattig nu också. (Tematikbytet visas här genom blankrad.) Har knappt råd med en kopp kaffe på arkeologen. Fast jag hittade hundra spänn i bakfickan idag, alltid något! (Fast är i detta fallet en kausal satskonnektion va?) Borde egentligen korrekt stå såhär: Har knappt råd med en kopp kaffe på arkeologen TROTS ATT jag hittade hundra spänn i bakfickan idag.

Dom är förresten redan slut. Hejja mig.

Åter till bokrarna

Inga kommentarer: