tisdag, februari 28, 2006

Praktik-blogg

Jaha då var det praktikperiod. Eller VFU som det så fint heter nuförtiden. Gårdagen var som sagt trött och sliten efter DM-konserten, men idag har jag känt mig mer närvarande och aktiv. Har bytt handledare och har en hel del nya elever. Känns konstigt, men roligt.

Och det är snöstooooooooooorm! Jag har ju vissa andningsbesvär pga astma och allergi och sånt, så jag kan oftast inte andas med stängd mun, vilket var fallet i morse. Jag var alltså tvungen att gå från bussen på det blåsiga Lindholmen med öppen mun och inhalera snö! Det smattrade i halsen! Jag fick snö i öronen också. Det spelade ingen roll åt vilket håll man vände huvudet, man fick snö i varenda kroppsöppning (nej, inte i varenda, bara de obeklädda kroppsöppningarna, alltså öron, näsa, hals) hur man än gjorde.

Förresten, på lördag ska jag spela tijaaater på Redbergsteatern. Kl sju tror jag det är. Vi spelar Zapp, en improviserad tv-kväll. Publiken får zappa mellan kanaler och välja innehåll i programmen osv. Hertlich wilkommen!

Nu ska jag skriva VFU-rapport. Hej hopp.

Inga kommentarer: