torsdag, februari 16, 2006

Alltså jag måste blogga om en sak till

Alltså jag brukar i vanliga fall älska Sverige. Det är världens bästa land i många fall. Men INTE NU!!! Vad har hänt med Sverige?! Hur kallt och fult får det bli i ett land innan nån protesterar? När man kliver ut genom dörren är det nästan som att kliva in i en mardrömsvärld à la Sauron eller nåt! Det är inte bara kallt. Det är inte bara grått. Det är.... ondska! Så fort man går utanför dörren så känns det som om en ond liten varelse ska komma och kasta en hemsk förbannelse över en, eller att en av djävulens hejdukar ska gripa tag i en med en isande klo och frysa hela ens kropp till is så man får stå resten av sitt liv som en isstod och se alla andra leva sina liv. Igår cyklade jag ungefär... 800 meter. Det var den värsta pinan jag känt sen den elaka insekten bet mig förra sommaren så halva benet svullnade upp. Sen var jag på möte och därefter cyklade jag de 800 metrarna tillbaka igen. Samma plåga. Det var inte bara kallt. Onda andar slet mitt hår och mina kläder. Kände mig som barnen från Frostmofjället.
Idag har jag således tillbringat hela dagen inomhus. Ända tills kvällningen kom och hungern jagade min kropp och själ. Då var jag så illa tvungen. Långkalsonger, mössa, kappa, halsduk, you name it. Jag vet inte om mina ord räcker för att beskriva den plåga det var att gå de ca 50 metrarna till minilivset.
Jag hatar februari.

1 kommentar:

brelovich sa...

Februari borde steglas!

Död åt februari!