onsdag, januari 04, 2006

Världens bärsta faster!

Vi har fått besök här i Nomansland av två yngre herrar, 6 och 9 år gamla. Jag leker världens bästa faster, fast tenderar ibland att övergå till världens värsta faster. Jag är alltså världens bärsta faster. Igår ledde jag de stackars ynglingarna vilse i skogen, vilket resulterade i att den ene fick panik och ville springa mot första bästa hus han såg, den andre (sexåringen) sa; "Jag skulle vilja tacka dig xxx för att det här blev ett äventyr." Bland annat fick dom gå över en skitsmal trädstam för att komma över en halvfrusen å. Faster låtsas som om det inte alls är farligt, fast hon är skitnojjig att nån av dom ska trilla i och frysa ihjäl. Sen när vi kom hem började den äldste gråta, av chock antagligen. Hejja faster! Fast sen spelade vi spel och hade ball hela kvällen.

Idag skulle vi åka plastsäck. Då kom farmor (min mor alltså) springandes med en snowboard à la sent 70-tal. Sen blev det krig, och jag slet som ett djur för att mäkla fred och försöka få dem att inse att de måste samsas. Detta resulterade i att den äldsta lacka ur och gick hem. Hejja faster! Fast sen var faster grym på Rayman 2 istället. Och sexåringen sa " Xxx, du är faktiskt född till att bli en komiker." Hallego. Aj lavv them. Fast dom fiser en rakt i ansiktet och bråkar med varandra om allt. Sexåringen fes mig faktiskt rakt i ansiktet igår när jag pluggade. Fänk jo.

6-åringen: Xxx, hur gammal är du?
Jag: 33
Han: ÄR DU BARA FYRA ÅR YNGRE ÄN PAPPA???!!!
Jag: Ja
Han: Du ser ju ut som... 17 ungefär

Så var den dagen räddad

1 kommentar:

brelovich sa...

17? Man kanske skulle ta och lägga in en stöt. ;)