torsdag, januari 26, 2006

Flödesskrivning?

Dagens blogg blir en flödesskrivningsgrej jag skrev på bussen. Vi ska ju skriva novell huga huga. Och jag har kommit ungefär ingenstans alls. Jo, nu har jag gjort det. Förarbetat lite. Fått idé och sånt. Men, sen fick jag en idé när jag väntade på bussen vid Valand, så då skrev jag följande ordbajs:

"Idag stod jag och väntade på bussen. En helt vanlig dag. En helt vanlig busshållplats. En helt vanlig plats. Allt var helt vanligt. Förutom hundarna. Fem identiska hundar, små vita lurviga hundar med identiska värmevästar som stod och väntade på obestämbar matte eller husse, fastbundna vid en lyktstolpe.

Så fort någon passerade, vem som helst, så började hundarna skälla. Allihop. Och dra åt samma håll. Herr Vemsomhelst passerade. En helt vanlig person som just nu blev ovanlig, eftersom alla tittade på honom och fnissade och tittade menande på varandra.

"Woffvemärduvagörduhärvafförärduintevåranmattetrointeattdukan
kommaochmopsauppdigviärfaktisktintebarasmåluddigavitabollarviär
kaxigaockså!!!!VVovovovovovovvvvv"

Nu kommer något riktigt ovanligt! En annan hund. Stor. Brun. Såg inte alls ut som oss! Och han är ensam! Han ska inte vara här! Passar inte in!

"VVVVVvvvvvvvvovovovovovovovovovovovovovovovovovovovovovovovovovovov"

-----------------------------

Där tog det slut. Jag har ändrat skitmycket, så blev det med den redovisningen av flödesskrivning. Helt omöjligt att inte korrigera ju. Nu ska jag steka fåglar sen ska jag titta på clowner. Ses imorrn!

3 kommentarer:

brelovich sa...

Jaså det är det som är flödesskrivning? När man skriver utan att få redigera. Som med gamla skrivmaskiner. Men stavfel får man väl redigera? Alltså när man trycker på fel tangent. Det är ju inte stavfel egentligen alls utan skrivfel. Varför är det aldrig någon som kommenterar det?

Anonym sa...

mycket roligt!

KuriÅsa sa...

Tack för komplimangen! Vet inte vad jag ska ha flödesskrivningstexten till dock. Den kommer nog endast leva här i bloggen. SG Flödesskrivning är när du skriver utan att stanna. Pennan ska gå hela tiden. Och tanken här var att jag skulle redovisa min flödesskrivning. Men jag lyckades inte låta den vara utan redigerade den.