onsdag, januari 11, 2006

Oj. Jag minns inte vad jag gjorde igår.

Tänker.

Började skolan übertidigt, jättetrött hela dan. Skola skola. Repade. Insåg att vi kunde det vi repade som ett rinnande vatten och ställde in dom kommande två repetitionerna. GÖTT! Åkte hem och skulle tvätta, men istället gjorde min slav Jacob det, medans jag själv gick på QUIZSHOW! Och fick bekräftat att jag är ett ärkepucko. Jag kunde en fråga av 20, vem som sjöng "Någonstans i Sverige". Ni vet "men det gör detsamma för han e min soldaaaat..."

Kommer ni på det?

Här kommer svaret

Ulla Billquist! Imponerad av mig själv. Däremot är jag inte lika imponerad över att de andra i mitt lag på en fråga om nån gammal biskop skrev Olaus Magnus. Då säger jag "vem är det? Den enda Olaus jag känner till är Olaus Petri, fast jag vet inte vad han gjorde eller vem han var." Så vi ändrade till Olaus Petri. Vilket svar var rätt? För övrigt var det löjligt svåra frågor av typen "Vilket år gifte sig Hitler med Eva Braun?" Om man är sjukt allmänbildad så vet man att det var dagen innan Hitler tog livet av sig, och det datumet kan man ju... Eller? Nä.

Men, vännen J hävdade att denna quizomgång inte var talande för hur det brukar vara. Dom har haft upp till 18 rätt, igår fick vi 10. (Kunde varit 11. Vinnaren hade 14) Så tydligen måste jag ge quizen en chans till nästa vecka.

Delirium, bakom Kronhuset tisdagar 19.30. Gott öl, äckligt rödvin. Trevligt quiz.

Inga kommentarer: