torsdag, januari 19, 2006

Soja och annat

Det finns evigt liv! Häromdagen hittade Jakob en soya i skafferiet som gick ut 2001. Den var lika fräsch som en fräsch soya. Soja? J eller Y? Fan jag måste verkligen skaffa den dära ordboken som dom i skolan sa var så bra. Vad hette den då? SAOL? SAOB? Ordlista. Saol. Skit samma!

Jag börjar om. Jakåpp är borta. Han är i Norrland. Jag är gräsänka. Det är gött! Hur kan man vara en extremt social och extremt ensamhetssökande person i en och samma kropp? Är jag schitzofren? Skitsofren? Schizofren? SAOL!

Jag börjar om. Idag började den nya kursen. Vi hade föreläsning av en person som jag inte tänker nämna vid namn av kriminella skäl. Jag kan inte bestämma mig för om X är bra eller inte. X är jättebra på att föreläsa, X pratar intressant och dramatiskt och trycker på det som är viktigt. MEN, jag kan inte sluta tänka på a) går X verkligen till frisören och säger "jag skulle vilja ha håret såhär" b) har X peruk? c) har X sned mun eller är han alltid glad? d) hur gammal är X?

1 kommentar:

brelovich sa...

Soja är en fantastisk vätska. Alldeles svart och salt och blir aldrig dålig någonsin.

Bäst-före-datum på soja är bara bluff. Jag tror att det måste finnas enligt någon lag, men det gäller inte. Ungefär som för pulversoppor.