söndag, oktober 24, 2010

Välja rätt

Att välja ditten eller datten är inte så jäkla svårt som man kan tro. Om man känner efter ordentligt så är det bara att välja det som ger en go' och positiv känsla i kroppen.

Igår valde jag med känslan istället för hjärnan. Jag stod mellan de två hötapparna "göra det jag brukar göra, där jag känner mig hemma, och som ofta är skitkul, ibland ok och ibland småtråkigt" och "göra det som jag inte brukar göra, och som känns lite farligt för jag känner ingen och blir en blyg fjant och det kan bli hur fan som helst".

Jag valde blyga fjant-alternativet. Jag tog en risk. Kändes det som. För jag hade ingen att gå med kändes det som. Och jag visste inte vad jag hade att förvänta mig. Alls. Men ändå... längst in kände jag att det var rätt. Så jag gick dit.

Och valde helt rätt. För plötsligt visar det sig att jag dragit till mig så otroligt många härliga människor, med så positiv livsinställning, en vacker miljö sprudlande av energi och glädje. Jag kände hur många som helst visade det sig. Och musiken var helt sanslös. Och shit goddamnit jezuz maddafacka. Energin som det gav mig kommer jag leva länge på.

Jag har vetat det länge. Att jag vill ha glada skitar runt omkring mig. Sorglösa, glada skitar. Vilket gårkvällen drällde av. Människor som bjuder på sig själva. Tokig man i militärkostym dansar solodans. Tokig gråhårig man dansar sig svettig till rockenråll längst fram vid scen. Gladlynt foxtrottande man bjuder upp KuriÅsa på en dans eller två. Kompis-kompis hittar nån snubbe från Orust och dansar bufflig skoj-muckar-dans. Malin jazzar loss och viftar med cirkelkjolen. Jazzjam. Tokdans. Hur kul som helst! Tok! Love it!

Ja. Där passar jag. Där är Jag Jag. Där lever jag. Och där finns människor som sprutar av positiv energi. Och jag nätverkar och suger åt mig, dansar, skrattar, ölar, diggar, tittar, både på det jag får titta på och på förbjudna frukter.

Och lever. Länge. På detta.


Inga kommentarer: