onsdag, oktober 20, 2010

Kanske måste jobba lite nu dårå...

Idag tackar jag min lyckliga stjärna för extrakoftan och extrastrumpbyxorna som jag orkade släpa med mig i min redan överfulla näverkont.

Näverkont?! Finns det nuförti'n? Hoppas.

Min näverkont består av en sjukt stor, sjukt billig röd ryggsäck som rymmer laptop, sminkväska, skor, skor igen, banan, två matlådor, vattenflaska, termosmugg, bok, brevskrivaranteckningsblock, plånbok, mobil och så vidare och så vidare. (Den innehåller dock inte mormors gamla halsbandsur längre, det har jag lagt UR efter att hon lämnade tillbaks det.) (Ordvits.) Man behöver massa pryttlar när man jobbar heldag och sen ska dansa på störtens direkt efter.

Jag sitter, som vanligt på onsdag förmiddag, och sörplar kaffe i vårt iskalla arbetsrum, slösurfar och småplanerar. Snackar ihop mig lite med musiklärarPer, vars elever ska spela på vårt gemensamma uppspel om...

tre...

veckor...

"Ja vi har ju tre tillfällen kvar nu då innan uppspel" säger Per. Och jag sätter sörpelkaffet i vrång strupe.

Jezuz christ maddafacka holy kräpp. Jag som hade tänkt köra ett chill pass med föreställningsanalys och sånt idag. Ajöken med det. Idag ska det bestämmas, sättas, repas som FAN.

Tur att mina elever är helt grymma och sätter allt på störtens.


Inga kommentarer: