onsdag, augusti 15, 2007

Väck med allt dål innan jag blir tok!

Det är lite tyst på Ozzyfronten just nu. För mitt jobb är för jävligt just nu. Och jag har tystnadsplikt, jävla skit, för jag vill bara ösa ur mig agg över hur vissa boende behandlar personalen. Och ösa hurra över andra boende iofs. Fast det dåliga har ofta en förmåga att vinna över det bra. Just nu är det fett fokus på dål.

Det blir ofta så. Dålet vinner över braet. Om någon gett dig en komplimang en dag och någon sagt något elakt, vilken kommentar minns du?

Åh vad det stör mig! Vill inte ta med mig jobbtankar hem, för jag får inte betalt för att sitta och grubbla över hur det ska gå att jobba nästa dag eller hur jag ska få den jävliga boenden att tagga ner och bete sig som folk. Vill inte ligga vaken på natten och grubbla över ett jobb som jag egentligen skiter i. Jag är ju bara semestervikarie, jag har tre dagar kvar på just det här stället och ingen blir gladare av att jag sitter hemma och mår dåligt när jag är ledig.

Försökte spela bort tankarna, döda lite monster. Gick ganska bra. Tills en kollega ringde och berättade hur läget var nu. Ännu värre. Tjoahadelittanlej.

Tre dagar kvar. Men just nu känns det som om det kommer bli de jävligaste på hela sommaren.


5 kommentarer:

Kaptenen sa...

Hoppas det löser sig på jobbfronten. Men meatloaf? Vem vill se köttlimpan egentligen?

Anonym sa...

nooonoo. not long time! jag är bara inte kommentarsbenägen varje dag. stalking your blogg as a daily adventure. :)

Anonym sa...

nu är det bara TVÅ dagar kvar på jobbet. Det klarar du, häng in där*ropar jag på käck svengelska*
Nu loggar jag in på msn, klockan är 08.16. ´pip

/Lena som har en tajt tröja och kommer få kramp av allt magindragande idag

KuriÅsa sa...

Kapten - Jag och Tant Johanna överväger allvarligt att ta en haddirajjtur till Stockholm och titta på köttfärslimpa.

Borås - Hurra, dig kan man alltid lita på.

Lena - Nu är klockan 09:30 och jag har också loggat in men vaffan gör du? Jobbar du på jobbet eller vad är detta?

Kaptenen sa...

Skojar du med mig aprillo? Varför vill man se en falsettsjungade köttlimpa? Vad är storheten? Killen skulle kunna vara stand in för vilken orch som helst i sagan om ringen...