torsdag, augusti 09, 2007

Första andra tredje boooomschackalack

Till ert förtret packade jag inte i öronen i is innan jag gick till jobbet igår.

Och vad gjorde jag på jobbet? Bjöd på en auktion på tradera, vilket jag aldrig tidigare gjort. För lagom till att jag fått veta att skatteåterbäringen var på väg fick jag också veta att Way out west är slutsålt. Sommarens stora mål, hägringen i fjärran. Poff. Försvann. FAN! Blocket. Tradera. Tradera!

Jag och min kollega, båda offer för stress-symptom i vanliga fall höll på att avlida av nervositet. Han satt på en stol vid sängen och svettades ymnigt, jag satt och klickade på uppdatera varannan sekund. Tre minuter innan sluttid bjöd någon över mig. Panikbjöd över. Och vann! Och inte jättemycket över ordinariepris heller, bara 550 spänn... ööö... JA skitmycket pengar men fy fan vad det ska bli kuuuuuuuuuul I don't give a shit jag har inte bränt en spänn på hela snålsommaren.

Så nu får jag gå på Way out west och se fantastiska Manu Chao som hela världen plötsligt verkar hata. Vad haver han gjort för ont?

Och sen ska jag spela in radioteater. Shit megahit.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Du kanske ska ta en crash course hos IT-mamman? Hon är fena på nätauktioner. Jag har aldrig testat, men lärt mig en sak: Bjud inte förrän i sista minuten.
Ha't så sköj i Slottskogen, ijallefall.

mikebike sa...

hahaha fan ozzy... så du ska se manu chao. jag fattar inte dealen med honom. skönt han spelar sist på fredagen.

det är surt det där med att vänta in i det sista och behöva köpa dyrare. brrr. men det är det säkert värt.

Anonym sa...

Me måste vara världens mest ouddaterade människa! Vem hatar Manu Chao????
Varför????
Han (de) är så söt(a) och (förlåt) menlös(a)...
Hata?????? Snarare zzzzzzzzzz? (förlåt igen!)
Jag har också bjudit snuvat auktioner (mest böcker) i sista sekunden från folk. Det är en sköööön känsla! "Jag vann!Jag vann! Jag vann!" Det är som ett sprinterlopp i adrenalin. (har man ett tråkigt liv eller???)
Så nu vill jag ha uppdatering; 1.Varför hatas Manu Chao.
2. Vilekn radioteater, vad/vem ska du spela! blogga om det tack!

Anonym sa...

Bror - Jag gjorde ett kap! Idag ligger utropspriset på biljetterna på 2000 pix.

Mike - Du får la se honom så fattar du grejen.

P - Vaffan somna till Manu? Det är Mikebike som hatar Manu. Bland annat. Och radioteaterblogg lär komma inom kort. Den heter Lollo Larsson själva pjäsen. Nördigt namn. Jag spelar Lollos morsa. Min första replik: Peder och jag skilde oss när Lollo var tolv.

Ozzy som sitter och kvällstråkar på jobbet. Borde sova.

Lintin sa...

Åh lyllos dig!!