söndag, oktober 01, 2006

Missånplass - en torftig blogg


Såna här tillfällen är bloggen så himla bra att ha. B-uppsatsen har kört stenhårt fast i gruset, orkar inte med den mer idag. Skit på tv:n. För sent för att hitta på nåt seriöst roligt. För tidigt för att gå och lägga sig. Ah! Jag bloggar! Hade nästan glömt att bloggen fanns ju!

Idag ska jag hylla en underskattad förberedelse, nämligen mis en place:en! (missånplassen) För er som inte glor ihjäl er på matlagningsprogram (det gör inte jag heller, men min vän Linda gör ibland, och hon brukar missånplassa. dom gör sånt i matlagningsprogram.) kan jag förklara att det är att cutta upp alla grejer man ska laga INNAN man börjar laga maten! Om man är riktigt seriös kan man lägga upp det i fina små skålar så det ser sådär matlagningsprogrammigt ut.

Idag satt jag och skrev, och märkte att jag var sketahungrig. Gick ut i köket. Orkar man laga mat när man är sketahungrig?! Nix. Cuttade snabbt upp allt jag hittade som gick att äta upcuttad men inte uppvärmt. Blev rätt gott i och för sig, men slapprövigt! Så, så fort jag ätit gick jag ut i köket igen och cuttade upp ett helt jävla kilo kyckligfiléer (förutom två stycken) i småbitar, och marinerade två hela filéer. Sen cuttade jag upp två blomkålshuvuden och slängde i en kastrull. Sen skrev jag. Sen när jag blev hungrig gick jag ut i köket och lagade mat för en massa dagar på typ tio minuter! Och det blev dögott! Tack snälla farbror Gud för missånplassen.

Ja, mitt liv äro torftigt. Jag skriver om att cutta upp kyckling i förväg. My God.


Jag googlade på kniv och fick upp den här bilden. Den heter tydligen kniv i gris. Passande namn.

Inga kommentarer: