torsdag, oktober 12, 2006

Jag är ett förälskat dum-arschel

Hej jag heter Ozzy och jag är ett dum-arschel. Jag kan inte räkna! Som ni ser i förra inlägget så var jag tidigare idag jätteglad för att jag ska köra quiz på Rose. Och nu kom jag på att det blev fel i löneförhandlingarna... för jag trodde att de skulle anställa mig, men de ville nu att jag ska fakturera. Vilket innebär att jag får stå för arbetsgivaravgiften. Vilket innebär att jag får ut 250 spänn mindre än vad jag krävde. Darn it! Nu måste jag dit och förhandla igen. Darn it darn it darn it! Meeeeeeeen å andra sidan ska det ju bli så sketaskoj! Och om jag fakturerar så kan jag ju köpa "viktiga saker till företaget" istället för att betala ut lön, typ nya skor till Ozzy för 1500 för det MÅSTE man ha när man jobbar. Sköna skor alltså. Som är dösnygga. Och lovely.

Jag är kär. Äntligen! Jag kände det på mig! Älskade älskade älskade skooooooooooooooor! Överge mig aldrig! För att citera Marit Bergman (som jag såg idag) (som tyvärr inte skriver lika bra låtar längre tycker Ozzy) (men som har sjukt snygga kläder) (och är en sjukt bra förebild för unga tjejer)

"PLEASE GOD! NOW THAT I'VE FOUND THEM (hon sjunger him) CAN I KEEP THEM?"

Om man bildgooglar på snygga skor får man till exempel upp de här:


Så ser inte mina snygga skor ut. Men ändå.

9 kommentarer:

Matilda sa...

jag är också nyförälskad i Marit.. har inte lyssnat på henne förut.. men nu gör ja det hela tiden!!! tjo.. och bajs för jag fick veta kl 23.30 igår att hon spelade igår.. skit

Anonym sa...

Det var illa.
Gå genast och kräv mer betalt.
Det är du värd. Du är ju cool och rolig på ett galet knäppt sätt om du missstår mig rätt.
Jag känner igen mig... Det är bra.
Ät mer BOJ-glass!
/Petra

KuriÅsa sa...

Matilda, min förälskelse har tyvärr gått över nästan... Marit är inte så fantastisk längre... eller jo, hon är fantastisk, men inte hennes låtar.

Petra, jag är på väg till plejset nu för att förhandla. Och vad är BOJ-glass?

Anonym sa...

Ben- and Jerryglass.
Men det är ju så jobbigt att både skriva och säga. Så då blir det BOJ. Precis som att Budapest blir BP.
I morgon ska jag till Göteborg och då är det möjligt att jag köper mig lite BOJ-glass. Ibland finns den i småförpackningar. Ibland får man äta en hel bunke.
Men mest ska jag dit för att kolla på min favorit Carl-Einar på Aftonstjärnan.
Petra

ilbecka sa...

Alltså skulle man kunna säga att jag ska till GBG för att se C-E...

Anonym sa...

Jag vill se dina skor! Show me da shooooes.

KuriÅsa sa...

Alltså jag har letat efter skorna på nätet men inte hittat SÅ NU SPRANG JAG IN TILL JAKOB SÅ HAN TOG KORT! Obs jag är lite full på bilden... Det blev vin idag igen...

Jag har aldrig nånsin i hela mitt liv hört talas om Bojglass. Men tom och jerry-kex. Är dom lika goda?

KuriÅsa sa...

Och på tal om lön så fick jag veta idag att min blivande kollega Carlos får 1250 spänn per kväll som han fakturerar när han kör karaoke i fyra timmar, och då använder de hans anläggning dessutom. Så jag kanske ska vara nöjd...? För det lät inte som att jag ever skulle kunna få mer. Men nu har jag försökt i alla fall. Frågan är bara om jag orkar göra det för så lite. Men det märker vi!

Anonym sa...

Tom och Jerry-kex är nog inte riktigt samma sak. Men är man ruskigt förkyld som jag är just nu så smakar ju det mesta samma...
Titta in på Seven elven på Järntorget, där vet jag att de haft små bunkar med boj-glass. Hutlöst dyrt, men ändå. Prova den med kakdeg i. Fast min favorit är caramel chew chew, den finns bara i halvliter.
Petra