söndag, oktober 22, 2006

Interjuvv med Ozzy

- Hej och välkommen hem Ozzy!
- Tack ska jag ha!
- Hur har du haft det i Köpenhamn?
- Jotack bra, eller rättare sagt ups and downs. Jätteskojigt förutom en kväll då en av klasskamraterna fick fyllespel och förolämpade alla andra närvarande. Jens förtjänar nobelpriset i tålamod för sitt försök att tala henne till rätta.
- Vad gjorde ni då?
- Vi lyssnade på danska föreläsningar och diktuppläsningar och förstod inte ett skit. Ville bara sova hela dagarna, för det gjorde vi inte på nätterna.
- Vad gjorde ni då?
- (Ler i mjugg)

(Vad är "mjugg" egentligen? SG, du borde veta sånt. Välkommen tillbax till bloggvärlden förresten.)

- Har det hänt nåt annat den senaste tiden som kan vara intressant för din enorma läsekrets att läsa?
- Jovars, Isabelle har avslöjat urkundsförfalskning och dragit in mig i det, så just nu leker vi dektektiver och bustar klassens största bluffare.
- Hur känns det inför din stora premiär imorgon? Jag talar då naturligtvis om


Introquizet!
- Jotack det känns ok. Jag är rätt nervös dock, och lite orolig att det inte ska dyka upp en kotte. Tänk om folk har glömt att det är. Men jag känner mig väl förberedd, så det ska väl funka.
- Kan du dela med dig av några lärdomar du dragit under dina dagar i Köpenhamn?
- O ja. Jag har lärt mig att forskellig betyder olik, hur man räknar på danska (tyve, tredive, fyrre, halvtreds, tres, halvfjerds, firs, halvfems, hundrede) (ok jag tjuvkikade för jag har redan glömt det)
*återgår till dektektivarbetet*

6 kommentarer:

brelovich sa...

Om man ler i mjugg ler man i smyg, dvs man är glad eller road av något utan att visa det utåt.

Anonym sa...

Vad är detta med urkundsförfalskning? Jag vill veta mer. Jättenyfiken på vad, vem, hur och varför som åker fast och har åkt dit.

KuriÅsa sa...

En i vår klass har rippat hela sin b-uppsats i litteraturvetenskap från nätet, bland annat wikipedia, c-uppsats i svenska och b-uppsats i svenska. Isabelle i min klass kollade upp henne, för hon har fuskat förut. Och hoppsan! Man får visst träffar på alla meningar i hela hennes uppsats! Och hon har inte gjort det snyggt heller. 1,5 sida i sträck är rippad från en c-uppsats från Växjö universitet. Så nu blir hon avstängd, och allt hon lämnat in hittills ska utredas. Så igår satt jag och Isabelle och markerade i hennes uppsats vilka länkar allt var taget ifrån, och ska lämna det till vår seminarieledare. Så kan det gå!

Anonym sa...

Tja!
Hoppas det gick bra på introquizet. Skoj att du är tillbaka på Sveriges framsida igen. Du har en rolig blogg.
Jag håller på att göra en lista på min. Frågan lyder: Vilken är din favoritlåt?
Härmed är den ställd till dig.
Petra

KuriÅsa sa...

Hmm... nu har jag glömt din bloggadress så jag kan inte gå in och skriva i din men... Dösvår frågaaaaaaaaa... får man bara välja en? För ett år sen eller två skulle jag svara sweet child O mine med Guns 'n roses, men nu vet jag inte... Det får nog bli Baby Jane med gamle goe Roddan! För att den är så jäkla kul att sjunga på karaoken.

Anonym sa...

www.ilbecka.blogg.se