tisdag, oktober 10, 2006

Livsblottning, dyra skor och orangutangarmar

Hurra äntligen lite reaktioner i bloggen! Man måste livsblotta sig för att det ska hända nåt. Hå hå ja ja jag heter Ozzy jag berättar allt och har INGA HEMLIGHETER! Kan man ju låtsas i alla fall...

Jag köpte mitt livs kanske dyraste skor idag.

1500 spänn

HURRA! Dom är döfina!

Och nu till något helt annat. Jag har SÅ SJUKT LÅNGA ARMAR! Mina armar är totalt 1.89 långa. Jag har hört att man ska ha lika långt mellan fingerspetsarna som sin egen längd. Mina är 19 cm för långa. 9,5 cm per arm. Nästan en dm. Kristoffer tyckte jag skulle skaffa mig en jättekort kille så vi kan få ap-barn. Vi mätte på krogen igår. Jag hade längre armar än Kristoffer som är typ 1.93. Och Urban som är typ 1.90. Vi ställde oss med fingerspetsen mot en vägg och mätte. Johanna som är 1.57 nådde till min armbåge. De tyckte jag skulle anmäla mig till Guiness rekordbok. Så det ska jag! Tänk om jag kommer med!
Ps: Det känns som om jag är kär hela tiden fast att jag inte är det. Vad beror det på? Har jag gått och kärat ner mig i mig själv? Det ska vara bra har jag hört. Och Maribe, jag glömde köpa boken! Imorrn kanske. Imorrn ska jag på quizmöte. Hurra!

God najt from da Orangutang.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det kanske är dina orangutangarmar som gör att du inte blir kär! Förresten Oz, du är ju da hot bitch nu trots dina orangutangarmar. (Och borde det inte vara motsatt effekt om man har orangutangarmar? De måste ju vara grymma att kramas med!)

KuriÅsa sa...

Vi provade faktiskt kramning i måndags på krogen, och ja, jag når ju runt rätt bra alltså... fast det är ju konstigt att krama nån smal för då går ju armarna flera varv runt den personen. Jag måste alltså skaffa mig en jättestor och tjock snubbe!

Och jag blir faktiskt kär... Jättekofta. Senast i september. Men det skiter sig ändå på nåt sätt.

Anonym sa...

Du har en väldigt skojig blogg tycker jag. Jag har nästan bara bilder på min, men kolla gärna in den ändå.
www.ilbecka.blogg.se

/Petra

Anonym sa...

No sweat med boken. Den kan man säkert låna på bibblan om du inte vill slösa pengar på sånt.

KuriÅsa sa...

Tack Petra! Fina bilder i din blogg också!

Maribe, slösa pengar är det bästa jag vet. Varför skulle jag annars köpa ett par skor för FEMTONHUNDRA FUKIN SPÄNN!!!! Guuuuu va dyrt! Och jag kan inte lämna tillbaka dom, för jag älskar dom! Hurra! Jag är kär! Äntligen! Det måste jag blogga om. Nu ska jag blogga.

Matilda sa...

Tycker du och Ludovic ska starta en föening med värsta långa armarna... jag tycker det verkar dö praktiskt, blir avundsjuk.. han kan ju skruva i lampor och saker i taket hur lätt som helst!!!!

KuriÅsa sa...

Ja man når saker på höga hyllor väldigt bra också. Men man hittar å andra sidan inga tröjor som är lagom långa i ärmarna.

Matilda sa...

jag vet.. Ludo kör en hemlig kampanj med bearbetning av dressmanns chefer för att bli av med prolemet.. men det är ju bara för killar.. Ludo måste ju köpa xl i kläder för ärmarnas skull.... men han har ju inte direkt en XL hydda ... men jag har!!! och då får man mycket långa Ärmar OCH byxben.. inte lätt att vara en övergödd tax heller!!!