torsdag, mars 30, 2006

trööööött

Jag är jättetrött! Vill bara ligga och titta på Lost, men istället måste jag ligga och läsa Bibeln och utdrag ur antika texter. Ååååååå vad jag är trött på text skriven på versmått! Man somnar ju! Som att bli vaggad nästan.

Jag skulle kunna välja att inte läsa texterna och istället titta på Lost. Fast då kommer jag ju bara ligga och ha ångest över att jag inte läser. Men när jag läser har jag bara ångest över att det är så tråkigt att läsa och att jag ändå inte fattar nånting. Finns det nåt alternativ tro? Jag måste plocka ut ordspråk ur ordspråksboken i Bibeln, och formuleringar ur Höga visan. Lajbans. Abraham var för övrigt den första människan på jorden enligt Bibeln som blev omskuren. Och Kain och Abel hade en bror som hette Set. Det hade jag glömt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ett litet påpekande, man kan inte se texten på dagens blogg. Men det kan man om man klickar på länken "tröööött" i menyn till höger. Sen vill Maribe vara en språkpolis och upplysa om ett syftningsfel som fröken har gjort. Blev bibeln omskuren? Tack och hej, leverpastej.

Anonym sa...

Hmm nåt fel med blogger då antar jag.. Fast jag kan se dagens text. Syftningsfel höjer livskvalitén.

Anonym sa...

Jag kommer strax att börja producera nonsensnyheter igen, i gammal god stil och omfattning. Garanterat versfritt! Garanterat informationsfritt också för den delen. Garanterat fritt helt enkelt.

Anonym sa...

dating boy scout uniforms http://loveepicentre.com/ fre online dating sites

Anonym sa...

eat pray love ebook http://audiobookscollection.co.uk/Mollie-Marti/m90371/ ebook vladimir megre [url=http://audiobookscollection.co.uk/fr/Arts-Photographe/c1002/]language of thought fodor ebook torrent[/url] how do i protect ebook