torsdag, mars 23, 2006

Jobbit ju! - uppdaterad version




Dagens illustration skildrar mig och Marina på hemligt uppdrag. Fri tolkning av vad vi gör och var vi är. Eller vad vi är?

Åååå de e så jåbbit å skjiva! Ååå... Så jåbbit å skjiva tal ju! Åååå så jåbbit å läsa. Läsa stoja boken, läsa Bjått å stjaff! Jobbiiiit! Lill inte!

Lill djicka spjit å hångla istället. Lill ligga sängen gosa kydden titta six feet undej.

För övrigt så kan jag meddela att Izhar Cohen & Alphabeta- A-ba-ni-bi är tidernas bästa schlagerlåt. Djingis Khan med Djingis Khan god tvåa. Sitter och lyssnar på gamla schlagers för att få inspiration till talet jag skriver. Som iofs ska handla om "Lägg ner melodifestivalen". Och här sitter jag och diggar.

Jag tycker för övrigt att vi ska återinföra gamla danssteg. Just nu jobbar jag på att återinföra "go- go sväng samtidigt som man pekar med tummarna bakåt över axlarna". Väldigt 60. Och så ska vi återinföra gamla uttryck.

Jess box ålrajt!

Inga kommentarer: