tisdag, mars 28, 2006

En helt snöverflödig blogg

Jaaaa mamma jag skaaaaa blogga!

Snön regnar bort! Hurra! Det luktade till och med vår när jag gick till kiorren förut!

Nyss skrev jag en inspirerande sak i Jakobs hemsidas gästbok http://ishavstorsken.jakob.se som jag var tvungen att skriva i min egen blogg också. Har ni tänkt på att fula saker blir fina om man lyssnar på bra musik när man tittar på dem? Tänk om det kunde vara likadant med tråkiga saker man gör. Tänk om de kunde bli roliga att göra när man lyssnar på bra musik? Vad mycket jag skulle få gjort då... Fast, det är ju också så att saker som är småroliga eller småtrevliga att göra utan musik blir helt galet roliga eller helt galet trevliga om man lyssnar på en bra låt samtidigt. Jag blir till exempel väldigt ofta kär i Göteborg om jag åker spårvagn, buss, går eller cyklar i stan. Det är så fantastiskt här! Har ni tänkt på det? Man kan faktiskt inte bo på nåt bättre ställe. Det har jag tyckt sen 1997. Tänk om det håller i sig resten av livet? Är jag en lugn, trygg och harmonisk människa då?

Dagens inputs har varit att jag pratade tre ord med Jakob och att jag såg en cykel begravd i grus när jag gick till kiorren för att köpa skrivsnask. En stund satte jag mig och kollade på tv också. JAG KAN INTE FÖRSTÅ VARFÖR FOLK KOLLAR PÅ TV! OCH ATT JAG SJÄLV TYCKT ATT DET VARIT SÅ ROLIGT! My god så mycket skit! Nä tacka vet jag att ladda ner de program man vill se istället, och kolla på dem utan reklamavbrott NÄR MAN VILL!

Ja, jag är alltså kriminell. Eller? Är det kriminellt att ladda ner program som går på tv nu?

Inga kommentarer: