måndag, april 03, 2006

Bizarra händelser på rad!

Idel bizarra händelser drabbar mig. Först må jag förtälja om fredag natt. Jag kom hem i relativt jätteberusat tillstånd, och var tvungen att boka tvättid. Hittar inte nyckeln till tvättstugan. Jakob tvättade på morgonen. Väcker Jakob. Pratar med Jakob. Letar nyckel med Jakob. Hittar nyckeln. Då får Jakob vredesutbrott. Jag skäms. Ligger sedan i ångest hela helgen och undrar när jag ska våga visa mig och be om ursäkt för att jag väckt honom. Söndag kväll när jag kommer hem efter kvällens quiz-seger så möter jag Jakob för första gången sen fredagsincidenten. Då tänker jag att nu måste vi prata om detta. Och vad säger Jakob?....................................................................................................... "Vad pratar du om?" Jag drar hela händelsen för honom. Han... fnissar! Jakob gick alltså i sömnen! Han minns ingenting! Så, en sömngångarpart och en extrem berusad part. Kan man få bättre förutsättningar för ett gräl?

Bizarr händelse nr 2: I morse vaknade jag med jättesmärta i bröstet. Inte hela tiden, men när jag tog djupa andetag. Ajajajaj! Jaja, det är väl bara nåt som går över tänkte jag och gick till skolan. På vägen känner jag att pulsen ökar pyttelite och jag får ta djupare andetag. Aj. Aj. Aj. Aj. Osv. Hela dagen förflyter, och en stund är det så illa så jag nästan inte kan sitta upp. AJAJAJAJ! Det släpper lite lite, så jag vandrar långsamt hemåt när skolan slutar. Långsamt för att inte öka pulsen och därmed andningen. Det gör oooooooont att gå hem! Funderar på om jag kanske måste ringa en ambulans, för jag vet inte om jag pallar att gå hem. Men, bonna-uppväxt som man är så biter man ihop och tänker att "det är bäst att jag handlar lite på vägen hem". Kommer in i affären. Aj. Plockar lite saker i en korg. Aj aj aj. Går en stund med korgen lyft framför magen typ. När jag tar ner den igen så är smärtan puts väck! Har inte känt nåt sen dess! Kan alltså rekommendera er med bröstsmärtor att tjacka mjölk, yoghurt och ägg i en kundkorg. Värsta dunder medicinen!

Bizarr sak nr 3: Hösten 2000 åkte jag och vännen Matilda( http://ludovicmatilda.blogspot.com/ ) till Paris och pluggade i fyra månader. Bondade fett med två tjejer, Lisa och Isabelle. Vi fyra bodde i samma trappuppgång och gick i samma skola, och hängde jäääääääämt. Lisa, Matilda och jag har kontakt fortfarande, men Isabelle rann ut i sanden. Så jag har inte sett henne på sex år. Idag i skolan ser jag hur nån står och glor på mig och säger mitt namn. ISABELLE!!! Sex jäla år! Och så har vi gått på samma skola sen januari men inte sett varandra! Roligt! Och bizarrt!

3 kommentarer:

Matilda sa...

Siii mutcho bizzara saker.. tankte meddela att jag har borjat ett brev.. man nar det kommer att skickas vet man inte, jag maste kanske borja om eftersom jag trampade pa det nar det lag i sanden sa det ar tusen sma hal i... men kanske skickar jag det som det ar.. far la se..

Anonym sa...

Nä men vad konstigt. Jag har också hittat till din blog nu, mycket roligt. Men bor alltså Isabell i göteborg eller? Har du hennes nummer, vi kanske kan ta en fika alla 3 tillsammans. kramar -lisa

KuriÅsa sa...

Men hallå jag har ju messat dig ju! Du måste ha bytt nummer! Ring mig eller nåt. Hon bor i Skövde men pluggar på Humman.