söndag, april 09, 2006

Dagens hjälte: Niklas!

Igår var vi på karaoken rajrajrajjj! Vi hade dessutom en fanclub där verkade det som, som jublade varje gång vi gick upp på scen. Mycket skojigt. På vägen hem hände dock det galna. En tjej trilla ihop och fick ett epilepsianfall, så Niklas fick vara hjälte och ta hand om tjejen tills ambulansen kom. Det tog lååång tid. Vid brunnsparken hoppade jag av och tog bussen. När jag hoppade av hemma så ringer mobilen. Det är Niklas. "Tror du mig om jag säger att jag har tagit hand om en snubbe till?" Vid Gamlestadstorget upptäckte de att en snubbe inte andades, så Niklas och en annan snubbe fick hjälpa honom att få igång andningen. Hur ofta hjälper man nån som typ håller på att kola vippen? En gång i livet? Två gånger i livet? MEN INTE TVÅ GÅNGER UNDER EN OCH SAMMA SPÅRVAGNSFÄRD! Niklas ska få medalj.

Ikväll loosade vi med 11 poäng på quizen. Fast vi ligger nog etta på highscorelistan.

Inga kommentarer: