onsdag, april 19, 2006

---

Vem har myntat uttrycket "folksjälen"?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, kom att tänka på den gången du och jag satt på Brogyllens café och två tjejer frågade om de fick intervjua oss om folkhemmet. Det enda jag minns är att i ditt hår var det mycket rött och jag babblade på om nåt om Magnus Ugglas skiva "Välkommen till folkhemmet".
Ja, det är ju nåt annat de....men folk är väl som folk är mest. Nu är det verkligen dags att gå och sova.

Hittade din blogg via Matildas - kul.
Nu är jag astrött och borde sova, om tre timmar vaknar sonen och vill äta....
puss från Tina

Matilda sa...

Jag tror att nagon fin sosse som tycker att det ar en rattighet att jobba och plugga har uppfunnit folksjalen.... allt som ar bra for pengarna i landet ar bra for oss alla.. men om man har lust att inte plugga och inte jobba utan gora andra roliga saker och anda leva eller overleva, sa far man inte vara med for da har man ingen folksjal och man ar inte normal.... Jag tror inte att jag kanner nagon normal.. hipp

Anonym sa...

Nu när jag blivit mycket klokare (och gjort klart instuderingsfrågorna med god hjälp av min lilla studiegrupp) så kan jag berätta att han hette Herder som myntade det uttrycket.