tisdag, april 11, 2006

Dagens hjälte: Ozzy?

Jag borde också få medalj. Jag hjälpte Smula att flytta igår. Resultat? Fett ryggskott. Ajje! Men det går nog över snart. Bara undrar om det inte borde vara så i världen att om man är en snäll och hjälpsam människa som hjälper sina vänner med både det ena och det andra, borde man inte få nåt fint av kosmos då? Typ en fantastisk man som vill ha en vore en lagom present tycker jag. I och för sig är jag EGENTLIGEN av den åsikten att man inte ska förvänta sig något tillbaka när man hjälper någon, man ska göra det för sin egen skull. Och det gör jag. Tycker jättemycket om att hjälpa till. Fast nu har egoismen smugit sig in i mitt liv.

Förresten så har jag tänkt på en annan sak när det gäller det här med att vilja ha en man. Varför får man inte erkänna högt och ljudligt att det suger så fett att vara singel, och att man skulle kunna döda för att hitta nån att bli kär i, som dessutom blir kär tillbaka. "Jo det får man visst" tänker ni kanske. Jo det är klart. Men anses det inte lite "finare" att tycka att det är skitnajs att vara ensam, jag trivs med det jättebra, träffar jag nån så träffar jag nån och bla bla bla. Ibland är det ju i och för sig så också. Det är faktiskt jäkligt najs att vara själv. Men självsamhet kan man ju välja i en relation. Man måste inte vara siamesiska tvillingar och göra allt tillsammans bara för att man är ihop. Man kan vara själv. Men är man singel så är det inte lika lätt. Om man känner att "nä nu har jag varit själv alldeles för länge, nu är det dags för lite tvåsamhet" så finns det i princip bara en utväg. One night stands. Men om man bara vill ha lite kärleksfullt puss och kram utan sex, vad gör man då?

6 kommentarer:

Anonym sa...

PK = pusskompis

Anonym sa...

Låter jättebra! Var finns dom?

Rim sa...

www.blocket.se

Anonym sa...

Det finns gott om gifta/upptagna män som kan vara PK, men jag rekommenderar starkt att du snokar rätt på en singel! En sån där singel som du inte riktigt blir kär i - och som inte blir kär i dig - men som du kan titta på tv med. och pussa på.

Anonym sa...

Men hallå, PK har aldrig och kommer aldrig att vara PussKompis!

PK betyder antingen PåKlädd eller PrivatKnullare.

Senario ett:
x: Är du PK?
y: Nej
x: Ha ha, är du inte Påklädd!?!
y går hem och skämms

Senario två:
x: Är du PK?
y: Ja
x: Ha ha, du är en Privatknullare!
y går hem och skämms

Detta är ju lika välkännt för alla som nån gång har gått på låg/mellanstadiet som att jorden är rund.

Anonym sa...

Men faktum är ju att jag faktiskt vill bli kär i nån på riktigt. PK:n är bara ett substitut. Eller, snarare såhär: jag vill vara kär längre en en vecka. Jag är världsmästare i veckolånga förälskelser. Men dom dör alltid. Förälskelserna alltså, inte dom man blir förälskad i.