måndag, maj 17, 2010

*robotröst* ha ha ha du har inga pengar du har inga pengar

Då och då åker jag förbi Lärarförbundets lokaler och läser på deras fönster "Utbildning, vägen till jobb" (eller nåt sånt, minns inte ordagrant) och tänker BAH! Bullshit!

Fy fan vad arbetslös jag är. Och inte blev det bättre när jag igår kollade om jag glömt hämta posten, vilket jag hade, och hittade ett fett NEJ till inkomstrelaterad ersättning från A-kassan i den. Jag får basbeloppet, 256 kronor per dag. 256 kronor per dag??!! Allvarligt, finns det någon ensamstående lägenhetsboende person som kan överleva på det? 4000 efter skatt eller nåt sånt. Woho. Räcker till hyran och... elen kanske. Och så undrar de varför folk svartjobbar?

Det saknades en månads arbete för att jag skulle kunna få ersättning, så nu är planen att jobba som satan sista dagarna i maj och söka igen i juni. Suck. Lätt. Vad fan ska jag göra?

Ge mig ett jobb.

Och yey me för att jag har sparat lite pengar och får pengar tillbaka på skatten, annars hade jag nog fått överväga försäljning av min kropp.


Inga kommentarer: