tisdag, maj 18, 2010

Det finns så mycket att pyssla med jue!

Har ringt mitt extraknäck ute på öa och rapporterat mig som ytterst arbetsvillig all min lediga tid, vilket är ganska mycket just nu. Så, just nu sitter jag och väntar på att de ska ringa och fråga om jag vill hoppa in för den eller den som är sjuk eller vill vara ledig.

Titta telefonen.

Slösurfa.

Titta telefonen. Kolla så jag inte missat nåt samtal. Det har jag inte. Men ett sms från Marina: "Ju räddare du är innan desto modigare är du när du försöker. Fina saker man kan lära sig när man tittar på bolibompa." Fint och skitklokt och sant.

Har svårt idag för att bestämma mig för exakt vilken meningsfull syssla jag ska syssla med medans jag väntar på att jobbet ska ringa. Tvätta kl 13:00 vet jag. Skulle också vilja cykla till Skatås och springa lite mindre än vad jag gjorde förra gången (eftersom jag inte kunde gå dagen därpå). Skulle också vilja laga en laddning mat och knöka ner i matlådor. Skulle också vilja sitta ute i solen och värmen och skriva brev till Lena. Skulle också vilja åka till stan och köpa lite småbös och sedan slösa bort några timmar i soffan på Retro Deluxe. Och kl 18:30 har jag lovat visa min nuna på kvällens improrep världens bästa improgrupp. Just det ja, jag måste skicka ett kontrakt och två rapporter för dem också. Nähäpp. Det går ju inte att hinna med allt det där. (Det är för övrigt märkligt hur mycket längre tid allting tar när man är arbetslös. Dagens stora projekt, som till exempel kan bestå av att köpa ett frimärke och klistra det på ett kuvert som man sedan postar, kan ta en hel dag.)

Jag får helt enkelt ta dagen som den kommer. Först ut: packa tvättsäcken.

Hur lyckas folk bli sysslolösa och uttråkade?



Inga kommentarer: