tisdag, juli 24, 2007

Ok då, slackerjobbet är inte alltid fantastiskt.

För idag blev jag mordhotad av en boende.

De skojiga, men ack så utåtagerande flickorna hade busat och slängt jord i en annan boendes brevlåda. För den stackars boendens skull bestämmer vi att vi måste ta tag i detta. Kanske var fel val dårå. För det hela slutade med att en av de skojiga, men ack så utåtagerande flickorna, rusade mot mig vrålandes "JAG SKA DÖÖÖDA DIIIIG" med efterföljande avgrundsvrål. Mer såg jag inte, för jag fick vända på foppatoffelklacken och rusa därifrån för att undgå fett med stryk och förmodligen strypning.

Och hur hanterar man sånt?

Låsa in sig i personallägan. Be den stackars jordbrevlådsboenden att inte säga något till skojflickorna utan låta personalen sköta det.

Och i efterhand kommer allt blejmande på sig själv. Vi skulle ha väntat med att konfrontera dem. Jag skulle inte ha varit med. Och så vidare. Fast vi egentligen vet att det finns inget rätt sätt att hantera just dessa flickor. Men ändå. Ska jag föreställa en pedagog? Fet lust att ringa och säga upp mig med omgående verkan.

Eller för att citera kollegan för kvällen:

Rajjdidajjj.


Inga kommentarer: