torsdag, juli 26, 2007

Det var kompisar från förrrrrrr

En av mina kära borttappade vänner Niklas träffade en gång en man från Hawaii som hade tröttnat på sitt namn. Och döpt om sig till

Kai Kingsley III

Uttalas Kai Kingsley the third.

Fast det fanns ingen first och second.

Ååå Niklas. Vännen från förr. Vännen finns fortfarande i krokarna, det är bara det att vi hinner aldrig träffas. Eller har ingen kontext där vi ses varenda dag, som vi hade då jag jobbade som hare på den stora nöjesparken i väster.

Det dräller verkligen av vänner från förr som man saknar så man nästan dör. Igår åkte jag in med modern till det stora shoppingcentret i norr, och sprang helt oförhappandes på Ulf som jag gick teaterskola med 95-97. Som jag funderat så över vad han gör och hur han mår. Han har blivit lärare. Jag berättade att jag också ska bli det. Ulf utbrast: Det är en sjukdom! Jag tog hans nummer hurra nu jävlar ska kontakten återupptas.

Jag tycker att jag är ganska bra på att hålla kvar vänner, hålla kontakten. Två av mina bästa vänner har jag haft sen 1984. En sen 1988 (är det va Lindex?). Och som föregående exempel visar så är jag även en mästare på att återknyta kontakter. Det är ju så lätt nuförtiden när det finns sms, världens mest opretentiösa kontaktforum.

Men ändå. Jag önskar jag kunde hålla kvar fler. Som Lufsen, som första gången jag såg honom hade en hatt gjord av en avsågad saftflaska på huvudet. Eller mannen som myntade smeknamnet Ozzy. Eller Katja, som jag burit en enorm planka genom stan tillsammans med för att kunna säga "vi tänkte planka in" till vakterna på Rockbaren.

Moget? Och sjukt roligt.


5 kommentarer:

Anonym sa...

jag har massor med gamla vänner som jag saknar konstant. men efter tio år kan man inte gärna ringa bara för att säga Hej. DÅ måste man srpinga på dem först.

//vandrarvild hostar bittert av den torra luften i kontoret. hon fryser om fötterna och funderar på att ta lunch alldeles snart.

vandrarvild sa...

jag veeet, jag loggade in ändå. Funkade det med plankan föresten?

Anonym sa...

Det skulle kunna stämma. Möjligtvis att det var 1987?
Men shit vi säger väl 88 så kan vi ha 20-årsjubileum nästa år när det kanske kan vara någon SOMMAR! Va kul med 20 års kalas. Det var ett tag sen....
Och vet du, igår så blåste det kuling och regnade så vad gjorde vi då tror du???
Jo då, båttur till Stenungsund för att inhandla två stycken... glasrutor. Som faktiskt höll hela vägen hem.
Jag fick lite flashbacks strax innan Skåpesund med regnet piskandes i ansiktet. Braaaa för hyyyyyn va?!

Anfäkta och anamma era landrabbor som farfar alltid sa;)

KuriÅsa sa...

Ni lyckades med äventyr utan mig alltså! Jag har jätteroliga bilder från förra äventyret. Perfekt att ni hade köpt just GLASRUTOR hahaha jag dör

Kai Kingsley III sa...

Dear Niklas,
You have found Kai Kingsley III, who now lives in Hua Hin, Thailand with his Thai partner, Jacky Phaengtho:
www.artjacky.com
It is good to think of you from time to time and the nice time we had in Gothenburg.
Write to me.
Kai