torsdag, mars 19, 2009

Vad gör de nuförtiden, varför hör de aldrig av sig?

Vad pysslar alla de där drömmarna med nuförtiden? De som liksom jag började teaterlinjen 1995 med drömmar om att spela på Broadway, med Ingemar Bergman, på stadsteatrar, på operor, i filmer?

När jag gick på teaterskolan sade lärarna om och om igen att "ytterst ytterst få av er, kanske ingen, kommer att arbeta inom teater/showvärlden om tio år, det krävs otroligt mycket för att klara sig i den här branschen!". Jo, vi vet. Men vi har vad det krävs! Eller?

Titta på Micke till exempel, han gör sånt här nuförtiden. Fast han var nog å andra sidan den ende som inte hade tyngre ambitioner. Han jobbar med precis det han vill, och ville då, när han samtidigt som teaterstudierna knäckte extra som räka i Nordstan.
Henke gör sånt här. Klockrent. Fan vad jag vill se honom live.
Oj, titta, Micke R finns på IMDb!
Hanna har väl ingen missat? Men kanske har du missat att hon gjort sjukt mycket musikaler, varit med i melodifestivalen och var den av oss som jag personligen kände mig övertygad om skulle lyckas slå sig fram i nöjesbranschen.
Skåd-Henke sjöng fantastiskt på alla fester och sjunger fortfarande. Köp hans skiva!
Killen i vitt som vinkar i slutet av den här reklamfilmen tyckte redan då att teater och body building var ungefär samma sak.
En hel hoper av oss hamnade på Lerbäcks teater. Till exempel underbare Ulrik. Ah, Ulrik... vad han förgyllde dagen! Fantastisk människa!

En hel drös av oss har blivit lärare, psykologer, kockar... Lisa är producent på Angeredsteatern. En annan Lisa gör något diffust vaktigt bland annat på Hultsfredsfestivalen.

Och jag då? Jag blev visst en skolkande lärarstudent som ägnar all min tid åt dans och improvisationsteater.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh jag älskar Micke R! Han är så rolig att jag skrattar ihjäl mig varje gång jag ser han, nästan =)

KuriÅsa sa...

Det var han då också. Given framtid :O)