tisdag, mars 24, 2009

Omstart!

Nä, nu har jag i fyra veckors tid grötat ner mig i att ha ont, vara deppad över att jag har ont, skita i skolan och skita i mig själv. Men nu får det vara nock! Så idag är stora omstartsdagen!

1) Starta om viktminskningsprojektet (check!)
2) Göra färdigt hemskrivningen som skulle vara klar för fyra veckor sedan.
3) Börja med c-uppsatsen. (halvcheck, har mailat ett pm i alla fall. Skulle vara inne igår.)
4) Städa upp hemmet som har förfallit. (hmmm... hur ska jag hinna med det samtidigt som jag måste laga hälsosam mat och plugga?)

Ligger just nu och laddar inför att ta tag i hemskrivningen genom att slösurfa. Hittills har jag slösurfat i två timmar. Hejja mig. Resultat? Ont i ryggen.

Det här med att vara ordentlig, skötasam och hälsosam är verkligen verkligen verkligen verkligen verkligen verkligen verkligen verkligen verkligen svårt när man har ont. Men nu ska jag fantamej försöka slåss mot mig själv och min egen smärtgräns. Måste lära mig leva med skiten. Tuuuuur att det finns sjukt roliga inslag i livet som man bara blir helt knarkad av, typ gårdagens tokdans och kvällens repetition inför årets upplaga av Improvision song contest! Å fy faaaan vad rooooliiiiigt!

Här kan du se ett klipp från förra årets upplaga för övrigt. Gissa vem som är jag?





Inga kommentarer: