onsdag, december 10, 2008

Hej akupunktur

Ojjäääääääääää jag fick akupunktur. Och blev groggy som ett annat fyllo och raglade omkring på stan och upp till skolan som ett fyllo. Och nu har jag huvudvärk. Men nu vet jag hur det är att få akupunktur i alla fall. Jobbigast var att man inte kunde andas, för man fick ligga på en såndär massagebänk med fejset ner i ett hål som var för litet så ansiktet trycktes ihop och täppte igen alla eventuella luftöppningar som fanns. "Så, ligg nu där och slappna av i en halvtimme." Ok fröken, det ska jag. Fast räkna inte med att jag lever när du kommer tillbaka.

Ligga stilla. Blickstilla. (Blixtstilla?) Inte kunna andas. Inte våga röra på sig för man har kroppen full av nålar. Skumt.

"Sådärja, nu får du vända på dig så ska du få ligga på värme i 20 min."

Vända på sig. Is da paaaaaaiiiiiin ajje ajje ajje ajje och jag börjar grina och hon bakar in mig i en luftrörskvävande varm mojjäng. "Ligg så och slappna av i tjugo minuter."

Hur slappnar man av när man inte kan andas? Svar: Inte. Man ligger och spänner sig. Och börjar grina av outgrundlig anledning, vet inte om nålarna triggar igång nåt knas i kroppen eller nåt, men de bara sprutar. Till slut lugnar jag ner mig och börjar andas. Och sen...

blir jag så jäääääääääävla kissnödig! Men jag vågar inte röra på mig för jag ska ju ligga still! Och tanten äter lunch och kommer inte och kollar hur jag mår. Och jag kniper, kippar luft och slappnar inte av i en kvart. Och sen raglar jag omkring som ett fyllo på stan för jag är så yr så yr så yr.

Och sen köpte jag en alladinask som jag ska ha till min outfit på lördagens fest. Men den måste vara tom då.

Synd.

Knafs.


5 kommentarer:

Översättarhelena sa...

Man lär sig faktiskt att slappna av efter några gånger. Jag har nog gjort över femtio akupunkturbehandlingar sen i januari, och numera somnar jag nästan så fort akupunktören lämnar rummet! Till och med när hon kopplar in el i nålarna.

Anonym sa...

Hihi, det låter inge vidare det där, men du skriver det så roligt.
/TJ

Anonym sa...

jo, man blir kissig och konstig för att nålarna triggar igång en massa saker i kroppen, men det blir bättre efter några gånger, jag lovar!

Anonym sa...

Jag lärde mig aldrig att slappna av när det gällde akupunktur (testade för att få bukt med migränen). Om det var en konstig känsla att ha nålar i sig och behöva ligga helt stilla eller om det var för att jag var rädd för nålar, det vet jag inte. ;)

Anonym sa...

akupunktur e hemskt. har fått en gång, och jag satt orörlig i fruktansvärd smärta o grät som en tok. Aldrig mer...